رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
سوانح
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 35 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 35 رای
پیش از احمد غزالی دیگران نیز به این مضمون پرداخته اند ولی اثر او، اولین رساله مستقل درباره عشق به زبان فارسی است. این رساله علاوه برعرفانی و صوفیانه بودنش، یک اثر ادبی به شمار می رود. غزالی در پایان فصلهای رساله از ابیات خود یا رباعیات و قطعات دیگران شاهد مثال آورده. نثر این رساله آهنگین و زیبا دربردارنده مضامین و معانی صوفیانه و عارفانه است. در این کتاب از تصحیح هلموت ریتر مستشرق آلمانی استفاده شده که حاصل مقابله و تصحیح شش نسخه بوده و در 1940 میلادی به چاپ رسید. دکتر نصر الله پورجوادی تصحیح این اثر را متقبل شده و این رساله را به روش التقاطی از روی 13 نسخه خطی تصحیح کرده است. بر این کتاب به دلیل رمزآمیز و پوشیده بودن عبارات، شروحی نوشته شده، دو شرح منثور و یک شرح منظوم. شرح منظوم سوانح که در حقیقت بیان مطالب به شعر است در این تصحیح آورده شده است. عرفای بزرگی چون مولانا، نجم الدین دایه و ... تحت تأثیر این اثر واقع شدند. مصحح علاوه بر فهرست اشعار، فهرستی از آیات و احادیث و سخنان مشایخ نیز تهیه کرده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1395/06/10

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سوانح

تعداد دیدگاه‌ها:
2
کتابی بسیار جالب و خواندنی است. از کتابناک بابت انتشار آن تشکر میکنم. دوستانی که به این کتاب علاقه مند شدند، میتوانند برای مطالعه بیشتر در این باره به کتاب لوایح اثر عین القضات همدانی مراجعه کنند.سپاس.
با سلام و درود فراوان
این کتاب به زبان فارسی نوشته شده و مترجم ندارد
مصحح این اثر ارزشمند استاد نصرالله پورجوادی می باشد.
سوانح
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک