رسته‌ها
ترجمه و تحشیه درباره نفس
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 53 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 53 رای
كتاب «درباره نفس» ارسطو از مهترين آثار فلسفي يونان است اسحق بن حنين آن را به عربي ترجمه كرده و افضل الدين كاشاني تلخيص يكي از شروع آنرا به فارسي ترجمه نموده است.
در اهميت اين كتاب همين بس كه در اروپا تا قرون جديد بزرگترين مرجع مطالعه در علم النفس به شمار مي رفته و در عالم اسلام نيز هر گونه تحقيقي درباره نفس، لااقل از لحاظ رئوس مطالب، بر آن مبتني بوده است.
مترجم محترم، كتاب را از ترجمه فرانسوي تريكو، به زبان فارسي برگردانده و حواشي و توضيحاتي كه در تريكو به اكثر قطعات آورده است و براي فهم مطالب ضرورت دارد، ترجمه كرده است.
امتياز ديگر اين ترجمه اين است كمه با ملحض فارسي افضل الدين كاشاني و همچنين ترجمه قديم عربي اسحق بن حنين مقابله شده و اين ملاحظات به صورت تعليقات، ضميمه كتاب گرديده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
339
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
pardiskhan
pardiskhan
1395/05/01

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ترجمه و تحشیه درباره نفس

تعداد دیدگاه‌ها:
6
مفید برای رشته های فلسفه ذهن و روانشناسی
درباره دیدگاه های ارسطو کتاب مفیدی است
برای مطالعات روانشناسی کتاب بسیار مفیدی است چراکه می توان آنرا جزو اولین کتب روانشناسی که تاثیرات ماندگاری در این زمینه بجا گذاشته بحساب اورد. البته با گذشت قرنها برخی از مطالب آن رنگ کهنگی گرفته ولی چیز ی از ارزش کار سترگ ارسطو کم نمی کند .
[quote='pardiskhan']نقل قول از hanieh:نسخه ی با کیفیت بهتر و حجم کمتر جایگزین شد.
با تشکر از جناب sirveykan
با سلام ممنون از شما و دوستان به خاطر کم کردن حجم این کتاب. ولی کاش عکس جلد کتاب را هم می گذاشتند. چون در این نسخه عکس جلد حذف شده ولی در فایل قبلی من موجود بود[/quote]
----------------------------------------------------------------
سلام. اول تشکر ویژه از خود شما که متنش رو در دسترس قرار دادید. عکس با کیفیت بالا جداگانه قرار گرفته تا هر یک از دوستان تمایل دارند خودشون به راحتی به متن اضافه کنند و حجم فایل اصلی بخاطر عکس جلد بالاتر از این نرود. باز هم ممنون از اینکه این متن رو در کتابناک آپلود کردید
[quote='hanieh']نسخه ی با کیفیت بهتر و حجم کمتر جایگزین شد.
با تشکر از جناب sirveykan[/quote]
با سلام ممنون از شما و دوستان به خاطر کم کردن حجم این کتاب. ولی کاش عکس جلد کتاب را هم می گذاشتند. چون در این نسخه عکس جلد حذف شده ولی در فایل قبلی من موجود بود
نسخه ی با کیفیت بهتر و حجم کمتر جایگزین شد.
با تشکر از جناب sirveykan
ترجمه و تحشیه درباره نفس
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک