رسته‌ها
سفری به ایران - جلد 1
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 51 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 51 رای
به کوشش: منوچهر فرمانفرماییان

مجموعه ای از نقاشی های لوئی امیل دوهوسه از مناظر و مردم ایران
این نقاشی ها در میانه ی قرن نوزدهم میلادی - در سال های 1236 تا 1238 هجری - در طی مأموریت نظامی دوهوسه در ایران همزمان با سلطنت ناصرالدین شاه کشیده شده اند .
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
249
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1395/04/11

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سفری به ایران - جلد 1

تعداد دیدگاه‌ها:
6
این کتاب بسیار ساده و زیبا ست. مخصوصا با نقاشی هایی که در کتاب است حس و حال اون روز ایران خیلی زیبا. پیشنهاد می کنم حتما بخوانیدش
اگر اشتباه نکنم قاجارها ترکمان بودند نه مغول :-(
در کتاب هزار فامیل از شعبانی قاجار ها مغول شنا سایی شده اند. نظر عباس اقبال در این مورد چیست؟
فرزندان مغول
قاجار ها مغول نمودند بلکه جزو قبایل ترکمان شمال سوریه بودند که در قرن پانزدهم میلادی نخست به ارمنستان و سپس در دوران صفوی به دشت گرگان کوچ نمودند.
مغول ها نیز همچون کوچ گران اریایی و ترکمان و سلجوقی وارد فلات ایران شده و در اقوام دیگر تنیده شدند.
به عنوان نمونه شهر زنجان در واقع زنگان و آباد کرده ساسانیان بود و پس از ورود مغولان و تشکیل دولت ایلخانی به دلیل داشتن چراگاه های مرغوب مدتی تختگاه ایلخانان بوده و مغولان نیز در کنار اقوام بومی در این بخش از ایران سکنا گزیدند.

آیا باید به پیروی از فلسفه مرده باد با کمک دانش ژنتیک همه هم میهنانی که ریشه مغولی داشته را شناسایی و بیرون نمود؟
آیا انجام این دست برنامه ها ایران را بالکانیزه ننموده و یاد اور پاکسازی های قومی ترکیه و عراق نمی باشد؟
باید درود فرستاد به فرزندان مغول که آنگونه فرزندانی را تربیت نمود که دهه ها از جوانب گوناگون اقتصادی و نفت و معماری و فرهنگ به ایران خدماتی بسیار شایان توجه انجام دادند.
اصلا درود نمی فرستم به فرزندان مغول که جز غارت ایران نابودی ایران کار دیگری نکردند
طراحی های این کتاب نمایانگر شیوه های گوناگون پوشاک اقوام گوناگون ایرانی و همینطور افغان ها می باشد که تا دو دهه بعد, و بیشتر در جوامع شهر نشین آن روزگاران, تغییر یافت.
تا اواسط دوران ناصری همچون دیگر کشور های اروپایی بخشی از سوار نظام ایران زره پوش بود که نگاره پایین نشان دهنده یکی از افسران زره پوش سوار در کنار یک افسر فرانسوی دوران ناپلئون سوم می باشد:
http://image.shutterstock.com/z/stock-photo-french-officer-and-persian-cavalier-during-french-mission-in-persia-original-by-drawing-of-e-67058263.jpg
و باید درود فرستاد به شاهزاده عبدالحسین میرزا فرمانفرما که آنگونه فرزندانی را تربیت نمود که دهه ها از جوانب گوناگون اقتصادی و نفت و معماری و فرهنگ به ایران خدماتی بسیار شایان توجه انجام دادند.
افسوس
چرا اقا زاده های کنونی هیچ قدم مثبتی در راه سر فرازی میهنمان انجام نداده و تنها نفعشان سرمایه گذاری در کانادا و مالزی بوده است؟
سفری به ایران - جلد 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک