رسته‌ها
The First Greek Book
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 12 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 12 رای
این کتاب برای یادگیری زبان یونانی باستان منبعی ارزشمند و وافی به مقصود می باشد. با آموختن این کتاب شما قادر خواهید بود به دنیای تسخیرکننده و عمیق زبان یونانی باستان وارد شوید. دنیای افلاتون و ارسطو، دنیای هرودوت و گزنوفون، دنیای سوفوکلس و اوریپیدس و دهها غول دیگر.
نکته ای که باید دانسته شود این است که این کتاب بر اساس متن Anabasis (در ایران به آناباز، بازگشت ده هزار تن و یا به همان شکلِ آناباسیس، معروف است) نوشته ی Xenophon آتنی بناشده. بدین معنی که نویسنده، دستور زبان یونانی باستان را بر اساس متن کتاب مزبور نوشته و از این لحاظ نیز کتاب امتیاز ویژه ای دارد چون در حین آموختن نکات دستوری، شما ماجرای پرکشش و تاریخی آناباسیس را هم دنبال میکنید. (آناباسیس واژه ای یونانی و به معنی "بالارفتن" است که اصطلاحاً به لشکرکشی کورش کوچک علیه برادرش، اردشیر دوم، شاه ایران اطلاق می شود و این به این خاطر است که طی کردن کوههای آناتولی برای رسیدن به پایتخت ایران هخامنشی، که در آن زمان عراق بوده به بالارفتن تعبیر شده. همانگونه که فرودآمدن لشکر کورش به جلگه ها و زمینهای پست عراق، به Katabasis یا فروآمدن تعبیر شده)
کورش کوچک در لشکرکشی خود از هزاران یونانیِ مزدور، درکنار نفرات ایرانی خود، سود می برد. گزنوفون از شرکت کنندگان در این لشکرکشی است و ماجرایی را که در حدود ٢۴۰۰ سال پیش از این رخ داده از دید و زبان خود، از ابتدا تا انتها بازگو میکند. ما تنها به واسطه ی منابع یونانی باستان است که از این رخداد تاریخ ایران باستان آگاه می شویم و این خود یکی از صدها شاهد بر لزوم اهمیت آموختن یونانی باستان می باشد.
این را هم بگویم که اگر با زبان لاتین آشنا باشید، بهره گیری و درک شما از این کتاب به مراتب دقیقتر خواهد شد. در صورت گرایش به یادگیری لاتین، کتاب Latin for Beginners را از همین پایگاه بارگیری کنید.
بیشتر
در کشور شما در دسترس نیست
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
philhelen
philhelen
1395/04/02

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی The First Greek Book

تعداد دیدگاه‌ها:
2
سپاس ویژه دارم از به اشتراک گذارنده محترم این کتاب که برای خواندن فلسفه یونان و توسعه خواندن فلسفه غرب اهمیت بسزایی دارد.
PDF
13 مگابایت
The First Greek Book
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک