رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
پیامبر مسلح
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 45 رای
نویسنده:
مترجم:
محمد وزیر
درباره:
لئون تروتسکی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 45 رای
پیامبر مسلح عنوان اولین جلد از مجموعه‌ای سه جلدی است که طی آن زندگی سیاسی تروتسکی بررسی می‌شود. در این جلد عمدتا به مراحل رشد و شکل‌گیری تفکرات انقلابی تروتسکی, و نقش تروتسکی در برپایی و پیروزی انقلاب 1917 روسیه اشاره شده است. علاوه بر آن در این کتاب درباره مبارزات تروتسکی با حکومت تزاری روسیه, تبعید به سیبری, فرار از سیبری, زندانی شدن, تشکیل حزب بلژیک, و رهبری انقلاب روسیه, مطالبی ذکر گردیده است. نگارنده در این کتاب, فعالیت‌ها و همکاری تروتسکی را با لنین و استالین در راه پیروزی انقلاب شرح می‌دهد .
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1395/04/27
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی پیامبر مسلح

تعداد دیدگاه‌ها:
2
خواندن آثار و سرگذشت تروتسکی لازمه درک انقلاب اکتبر روسیه و تحولات نظام برآمده از آن است .
شخصیت پیچیده تروتسکی آدم رو سر یک دو راهی قضاوت قرار میده. دارای یک اراده پولادین که در راه رسیدن به اهدافش هیچ مانعی رو برنمی تابه و و با همین اراده پولادین و ممکن کردن خیلی از کارهای غیر ممکن یکی از ارکان موفقیت انقلاب 1917 روسیه میشه مثال این اراده قوی فرار از زندان سیبری در زمان حکومت تزاری و رفتن به ژاپن که تقریبا محال به نظر میاد و وقتی چگونگی این فرار رو میخونی بیشتر شبیه افسانه به نظر میاد ولی اتفاق افتاده. شخصیتی خشن که با توجه به ریاست ارتش سرخ برای به قدرت رسوندن حزب کم آدم نکشت اما در یکجا برای گوزنهائی که اونها رو به سورتمه بسته و از شدت خستگی میمیرن بشدت گریه میکنه وبراشون بنای یادبود میسازن.دارای روحیه انقلابی خشک و بشدت سازش ناپذیر و در عین حال علاقه مند به ماهیگیری و پرورش خرگوش و کاکتوس. یک کمونیست متعصب و دو آتشه و رکن اصلیه پیروزی انقلاب کمونیستی شوروی ودر عین حال بزرگترین مخافت حزب کمونیست شوروی تا جائیکه به قاتلش بعد از تقریبا بیست سال و آزادی از زندان مکزیک نشان قهرمان اتحاد شوروی توسط برژنف داده میشه آدم میمونه که اونو جزو شخصیتهای محبوب تاریخی بگذاره یا نه
پیامبر مسلح
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک