رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

بین النهرین در روزگار خلفای راشدین

بین النهرین در روزگار خلفای راشدین
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 40 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 40 رای
وضعیت اجتماعی و فرهنگی منطقه بین النهرین را در دوران خلافت ابوبکر تا علی (ع) بررسی می‌کند. هدف نویسنده از تألیف این اثر، آن است تا نشان دهد این منطقه چگونه پس از ورود اسلام و در اثر آموزه‌های ناب و فرهنگ دینی، دارای فرهنگ و تمدنی غنی شد، تا نسل امروز را با برکات علمی و اجتماعی اسلام آشنا ساخته و حقیقتِ پیام آسمانی آن را برایشان آشکار سازد. وی پس از توصیف وضعیت بین النهرین در آستانه ورود اسلام، به چگونگی برخورد فاتحان مسلمان با مردم منطقه پرداخته و چهره عدالت‌طلبانه‌ای از خلفای اسلامی ترسیم می‌نماید. از آنجا که مرکز خلافت اسلامی در دوران حضرت علیu به کوفه منتقل شد، بخش قابل توجهی از کتاب، به سیاست‌های ایشان در اداره و رونق ‌بخشیدن به آنجا اختصاص یافته است. چگونگی انتشار قرآن کریم در بین النهرین، ستیز امیرالمؤمنین با غُلات، جنگ صفین و فتنه خوارج، علت دشمنی با علی و نحوه شهادتش، از موضوعات مهم این بخش است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Khwanirath
Khwanirath
1395/03/28

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بین النهرین در روزگار خلفای راشدین

تعداد دیدگاه‌ها:
14
برکات اسلام :خدایی یکی به ما بگه جز سنگ سار و کشتار و جنگ چه برکتی داشته این نکبت یه دونه برکت داشته باشه اونم برا محمد داشته تونست مغزه یه سری رو شستشو بده بتونه 30 40 تا زن رو به زنی بگیره
کسی که در خانه ی شیشه ای نشسته، به خانه ی مردم سنگ نمی اندازد. ما جایی در قرآن سراغ نداریم که خداوند تبارک و تعالی، امر به سنگسار داشته باشد. ولی مایل هستم سری به تورات بزنم تا ببینم خدای یهودیان و مسیحیان چه سخنی در این خصوص داشته است:
خروج-19-12 و 13-(یهوه به موسی): حدودی دور تا دور کوه تعیین کن که قوم از آن جلوتر نیایند و به ایشان بگو که از کوه بالا نروند و حتی به آن نزدیک هم نشوند. هر که از این حدود پا فراتر گذارد کشته خواهد شد. او باید سنگسار گردد و یا با تیر کشته شود بدون اینکه کسی به او دست بزند.
خروج-21-28- اگر گاوی به مرد یا زنی شاخ بزند و او را بکشد آن گاو باید سنگسار شود و گوشتش هم خورده نشود!
لاویان-20-1 و 2: هر کس چه اسرائیلی باشد چه غریبی که در میان شما ساکن است اگر بچه ی خود را برای بت مولک قربانی کند، قوم اسرائیل باید او را سنگسار کند.
لاویان-20- 27- احضار کننده ی روح یا جادوگر چه مرد باشد چه زن، باید حتماً سنگسار شود. خون او به گردن خودش است.
لاویان-24- 13 و 14-خداوند به موسی فرمود او را بیرون اردوگاه ببر و به تمام کسانی که کفر او را شنیدند بگو که دستهای خود را بر سر او بگذارند. بعد تمام قوم اسرائیل او را سنگسار کنند.
لاویان-24- 15 و 16- به قوم اسرائیل بگو که هر کس به خدای خود کفر بگوید باید سزایش را ببیند و بمیرد. تمام جماعت باید او را سنگسار کنند. این قانون هم شامل اسرائیلی ها می شود و هم شامل غریبه ها.
لاویان-24-23-پس آن جوان را بیرون اردوگاه برده، همانطور که خداوند به موسی امر فرموده بود سنگسار کردند.
اعداد-15-35-خداوند به موسی فرمود این شخص (کسی که قانون روز سبت را شکست) باید کشته شود. تمام قوم اسرائیل او را در خارج از اردوگاه سنگسار کنند تا بمیرد.
تثنیه-13- 6 و 7 و 8 و 9 و 10-اگر نزدیکترین خویشاوند یا صمیمی ترین دوست شما، حتی برادر، پسر، دختر و یا همسرتان در گوش شما نجوا کند که بیا برویم و این خدایان بیگانه را بپرستیم راضی نشوید و به او گوش ندهید. پیشنهاد ناپسندش را برملا سازید و بر او رحم نکنید. او را بکشید. دست خودتان باید اولین دستی باشد که او را سنگسار می کند و بعد دست های تمام قوم اسرائیل. او را سنگسار کنید تا بمیرد.
تثنیه-17-5- آنگاه آن مرد یا زن را به بیرون شهر ببرید و سنگسارش کنید تا بمیرد.
تثنیه-21-18 و 19 و 20 و 21-اگر مردی پسر لجوج و سرکشی داشته باشد که با وجود تنبیهات مکرر والدین از ایشان اطاعت نکند، در اینصورت باید پدر و مادرش او را نزد ریش سفیدان شهر ببرند و بگویند "این پسر ما لجوج و سرکش است، حرف ما را گوش نمی کند و به ولخرجی و میگساری می پردازد". آنگاه اهالی شهر او را سنگسار کنند تا بمیرد.
تثنیه-22-21- ریش سفیدان دختر (زناکار) را به در خانه ی پدرش ببرند و مردان شهر او را سنگسار کنند تا بمیرد.
تثنیه-22-23 و 24-اگر دختری که نامزد شده است در داخل دیوارهای شهر توسط مردی اغوا گردد، باید هم دختر و هم مرد را از دروازه ی شهر بیرون برده، سنگسار کنند تا بمیرد.
به نظر می رسد مخترع سنگسار، خدای یهودیان و مسیحیان بوده و در این زمینه ید طولایی در سنگسار زناکار و آدم ولخرج و کسی که قانون روز سبت را رعایت نمی کند و احضارکننده روح دارد. حتی به گاو هم رحم نمی کند.
حکم سنگسار در حدود ۹۰ روایت صحیح آمده‌ است .
همچنین :
سوره نور، آیه ۲: الزَّانِیَةُ وَالزَّانِی فَاجْلِدُوا کُلَّ وَاحِدٍ مِنْهُمَا مِائَةَ جَلْدَةٍ ۖ وَلَا تَأْخُذْکُمْ بِهِمَا رَأْفَةٌ فِی دِینِ اللَّهِ إِنْ کُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ ۖ وَلْیَشْهَدْ عَذَابَهُمَا طَائِفَةٌ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ
و
سوره نساء، آیه ۱۵: وَاللاَّتِی یَأْتِینَ الْفَاحِشَةَ مِن نِّسَآئِکُمْ فَاسْتَشْهِدُواْ عَلَیْهِنَّ أَرْبَعةً مِّنکُمْ فَإِن شَهِدُواْ فَأَمْسِکُوهُنَّ فِی الْبُیُوتِ حَتَّیَ یَتَوَفَّاهُنَّ الْمَوْتُ أَوْ یَجْعَلَ اللّهُ لَهُنَّ سَبِیلًا
به 4 نکته دقت بفرمایید:
1-قرآن برای مسلمین کافی است و چیزی به نام حدیث و روایت مورد تایید الله نیست:
أَوَلَمْ یَکْفِهِمْ أَنَّا أَنْزَلْنَا عَلَیْکَ الْکِتَابَ یُتْلَى عَلَیْهِمْ (51 عنکبوت)
آیا برای ایشان کافی نیست که کتاب را بر تو نازل کردیم تا بر ایشان تلاوت کنی؟
2-قرآن می گوید به سراغ حدیث نرویم:
تِلْکَ آیَاتُ اللَّهِ نَتْلُوهَا عَلَیْکَ بِالْحَقِّ فَبِأَیِّ حَدِیثٍ بَعْدَ اللَّهِ وَآیَاتِهِ یُؤْمِنُونَ (جاثیه 45)
این از آیات الله است که به حق بر تو تلاوت می کنیم پس به کدام حدیث بعد از حدیث الله و آیاتش ایمان می آورند؟
3-قرآن خود، بهترین حدیث است:
اللَّهُ نَزَّلَ أَحْسَنَ الْحَدِیثِ کِتَابًا مُتَشَابِهًا مَثَانِیَ (23 زمر)
الله بهترین حدیث را نازل کرده، کتابی متشابه مکرر
4-وظیفه ی پیامبر تنها ابلاغ قرآن است:
مَا عَلَى الرَّسُولِ إِلَّا الْبَلَاغُ وَاللَّهُ یَعْلَمُ مَا تُبْدُونَ وَمَا تَکْتُمُونَ (99 مائده)
بر رسول جز ابلاغ نیست و الله آنچه عیان می کنید و آنچه پنهان می کنید را می داند
آیاتی که قرار دادید هم ارتباطی با سنگسار ندارد. یکی حکم حبس زناکار و دیگری حکم تازیانه زدن زناکار است.
یامبر صلى الله علیه و سلم فرمودند: ” خذوا عنی، خذوا عنی، قد جعل الله لهن سبیلا البکر بالبکر جلد مائه ونفی سنه والثیب بالثیب جلد مائه والرجم ” روایت مسلم (۱۶۹۰) یعنى: “از من بگیرید، از من بگیرید، خداوند راهى را براى آنها (زناکاران) گشوده است، براى زناکار بکر با بکر (کسى که ازدواج نکرده باشد) یکصد ضربه شلاق و تبعید یک سال، و براى زناکار ثیب با ثیب (کسى که ازدواج کرده باشد) صد ضربه شلاق و سنگسار”
یامبر صلى الله علیه و سلم فرمودند: ” خذوا عنی، خذوا عنی، قد جعل الله لهن سبیلا البکر بالبکر جلد مائه ونفی سنه والثیب بالثیب جلد مائه والرجم ” روایت مسلم (۱۶۹۰) یعنى: “از من بگیرید، از من بگیرید، خداوند راهى را براى آنها (زناکاران) گشوده است، براى زناکار بکر با بکر (کسى که ازدواج نکرده باشد) یکصد ضربه شلاق و تبعید یک سال، و براى زناکار ثیب با ثیب (کسى که ازدواج کرده باشد) صد ضربه شلاق و سنگسار”
نمی دانیم شما شیعه هستید یا اهل سنت . هم شیعه و هم سنی به احادیث صحیحه باور دارند . مگر آنکه شما کیشی بجز شیعه و سنت داشته باشید .
بله باوری غیر شیعه و سنی دارم. به آدرس زیر مراجعه کنید:
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%86
پس شما نه شیعه هستید و نه سنی . خوب بفرمایید نام باور شما چیست و از چه باوری پیروی می کنید تا در پیرامون همان باور با شما به گفتگو بنشینیم .
همانطور که آدرسش را قرار دادم، قرآنیان به قرآن معتقدند.
همه مسلمانان به قرآن باور دارند . با این اوضاف شما آیننی دارید که نه شیعه است نه سنی و اسلامی است و نام آن قرآنیان است . آیا می دانید که بسیاری از علمای شیعه و سنی باور شما را در زمره باور مرندان دانسته اند؟
فقه شیعه بنا بر نظر فقیه شیعه محمد بن مکی (شهید اول) در لمعه، در اسلام سنگسار در صورت وقوع زنای محصنه اعمال می‌شود؛ یعنی وقتی که شخص زناکننده دارای همسر دائمی باشد به گونه‌ای که هرگاه بخواهد با همسر خود نزدیکی کند مانعی در کار نباشد و با این حال تن به زنا داده باشد.
بین النهرین در روزگار خلفای راشدین
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک