رسته‌ها
مصدق و رستاخیز ملت ایران
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 40 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 40 رای
155 صفحه

کتاب مصدق و رستاخیز ملت ایران نوشته شهید سرهنگ سید محمود سخایی از جمله کتابهای نایاب هست که در سال 1331 توسط حزب ایران و جبهه ملی ایران منتشر شد. کتاب پس از وقایع سی تیر است.
سرگرد سیّد محمود سخایی متولد 1298 در کاشان، نام افسری جوان , برومند و مهربان بود که از جانب دکتر محمد مصدق به عنوان فرمانده شهربانی کرمان منصوب شده بود.
سید محمود سخائی پس از انجام تحصیلات ابتدایی و متوسطه خویش، به تحصیلات نظامی روی آورد. وی در دوران تحصیل دانشجویی ممتاز بود و پس از پایان تحصیلات نیز افسری شجاع و لایق به شمار می‌رفت. وی از جمله در مسابقات تیراندازی نفر اول ایران شد و همچنین در یکی از نخستین دوره‌های حضور ایران در مسابقات المپیک، به نمایندگی از ایران به المپیک رفت و در مجموع همواره لیاقت او موجب حیرت و تشویق فرماندهان بود.

از صفحه‌ یک‌ تا صفحه‌ ۲۷ کتاب‌، یادنامه‌ای‌ است‌ که‌ بقلم‌ ابوالفضل‌ قاسمی‌ درباره‌ مولف‌ کتاب‌ نگاشته‌ شده‌ است‌.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
155
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Farahang2
Farahang2
1395/02/14

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مصدق و رستاخیز ملت ایران

تعداد دیدگاه‌ها:
1
منوچهرسخایی هنرمندارزنده کشورمان که چندی پیش درغربت به علت بیماری سرطان فوت کردند برادرشهید سرگرد سخایی ویک ترانه بسیار زیبا هم خوانده بودنددررابطه با شهادت برادرشان که بدست کودتاچیان۲۸مرداد به طرزفجیعی به شهادت رسیدند بنام گُلم بودی کجا رفتی روح دوبرادرنامدار کشورمان شادورسم وراهشان پررهروباد
مصدق و رستاخیز ملت ایران
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک