رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
دین و دولت در اسرائیل
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 43 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 43 رای
نوع رابطه دین و دولت در اسرائیل, موردی منحصر به فرد و در عین حال پیچیده و مبهم است. در این کتاب تلاش شده از خلال بررسی تاریخی تطور قوم یهود, کشمکش دین و دولت در کشور عبری, تئوریزه شده و فرضیه ای درباره آینده آن طرح شود. آنچه در این پژوهش مفروض گرفته شده این است که مذهب در یک جامعه سنتی, کارکردی اساسی در ایجاد انسجام اجتماعی دارد, اما در یک جامعه مدرن به مفهوم غربی آن, این کار ویژه ابتدا به صورت عامل تنش زدای اجتماعی در می آید و در نهایت نقش مذهب از عامل وحدت بخش و مشروعیت بخش دولت به حوزه علایق فردی تنزل مییابد. با این مفروض, این پرسش مطرح میشود که در جامعه مصنوع و تازه تاسیس اسرائیل که روند طبیعی گذر از سنت به مدرنیزم را طی نکرده است, نقش دین در وحدت بخشی جامعه و مشروعیت بخشی به دولت چیست. در پاسخ به پرسش فوق فرضیه اصلی در این پژوهش به شرح زیر صورتبندی میشود: دین یهود کارکردی دوگانه و متناقض در جامعه نو بنیاد اسرائیل پیدا کرده و باعث شکاف اجتماعی عمیقی در آن جامعه شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mtabrizi
mtabrizi
1395/01/13

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دین و دولت در اسرائیل

تعداد دیدگاه‌ها:
2
بخشی از مقدمه کتاب:«ادوار سه گانه زندگی یهودیان را که به صورت دیالکتیکی از حدود سه هزار سال پیش آغاز شده و سه مرحله تاسیس دولت باستانی، دوران تبعید و برپایی دولت جدید را پشت سر گذاشته است در این کتاب بررسی شده است به ویژه مبانی مشروعیت دولت در دوره باستانی، دیدگاه یهودیان نسبت به دولت و سیاست در دوره تبعید و مبانی مشروعیت دولت جدید را بررسی کردده است و نشان داده نیاز اسرائیل به مذهب به عنوان عامل همبستگی بین جامعه یهودیان ارتدوکس و سنتی از یک سو و ضرورت به حاشیه راندن مذهب به منظور ایجاد تساهل و تسامح مورد نظر اقشار مدرن از سوی دیگر، سبب شده است تا رابطه دین و دولت در اسرائیل به صورتی تناقض آمیز، شکل نیافته، سیال و در حال گذر در آید.
عدم توفیق دولتهای اسرائیل برای تدوین قانون اساسی مدرن نیز معلول همین وضعیت است. روشن است که پدیده تعیین نیافته، ابهام آمیز جلوه می کند و همین ابهام بر سایر وجوه جامعه اسرائیلی مانند پلورالیسم، دمکراسی و حقوق شهروندی نیز سایه می اندازد. نشان دادن این وضعیت ابهام آمیز از راه توصیف وضع تاریخی یهودیان و عملکرد دولت و جوامع مختلف مذهبی و سکولار در اسرائیل و مشکلات و تناقضاتی که این وضع در عمل پیش میآورد، هدف اصلی این پژوهش است. در پایان کتاب فهرست منابع و نمایه اسامی آمده است.»
سلام آقای زید آبادی خودشان مجوز دانلود این کتاب را طبق اطلاعیه زیر داده اند
«دین و دولت در اسرائیل
کتابی که فایل پی.دی.اف آن را ملاحظه می‌فرمایید، متن کتابی است که به عنوان پایان‌نامۀ دکترایم در سال 1381 نوشته‌ام. این کتاب یک بار منتشر و به دلیل انحلال انتشاراتش، در بازار نایاب شده است. مدت‌هاست در صدد انتشار آن با ویرایش تازه هستم، اما متأسفانه فرصتش پیش نیامده است.
این کتاب برای شناخت تاریخ تطور قوم یهود، ظهور جنبش صهیونیسم، چگونگی شکل‌گیری اسرائیل، ماهیت و تناقض ذاتی دولت یهود، مناسبات بین نحله‌های مختلف یهودی، مسئلۀ فلسطین و راه‌حل آن به نظرم مفید است.
همزمان با بالاگرفتن جنگ در نوار غزه، متن کتاب را به همان صورت نخست آن، در اینجا منتشر می‌کنم به امید آنکه به فهم ماجرای خاورمیانه کمک کند.‌
مخاطبانی که کتاب را مطالعه یا دانلود می‌کنند، لطفاً بهای یک کتاب الکترونیکی را به حساب
6037997453464324 به اسم نویسنده واریز کنند.
@ahamadzeidabada
دین و دولت در اسرائیل
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک