رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
دیوان عطار نیشابوری
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 41 رای
نویسنده:
مصحح:
م. درویش
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 41 رای
فرید الدین عطار (618 – 540 ق) علاوه بر آثاری همچون منطق الطیر،‌الهی نامه، مصیبت نامه و اسرار نامه،‌ دیوانی مشتمل بر اشعار پرشور عرفانی دارد. مذهب عطار شیعه اثنی عشری بوده و به علوم دینی از قبیل حدیث و روایات احاطه کامل داشته است. اشعار او سرشار از تسلطش بر تفسیر، حکمت،‌ موسیقی و نجوم است. همچنین با دقت در آثار عطار به تأثیر وی از قدما می توان پی برد. بعد از وی نیز شاعران زیادی از جمله سعدی، حافظ، مولانا و خواجو به استقبال اشعار او شتافته اند. دیوان او شامل غزلیات،‌ قطعات،‌ ترجیعات، ترکیبات و فتوت نامه است. غزلیات عطار شامل مضامین عرفانی و شرح حال بزرگان عرفان و مشایخ صوفیه است و از میان عرفا، گویی با ابوسعید ابوالخیر قرابت و انس بیشتری داشته است. کتاب حاضر با مقدمه و تحشیه محمود علمی اولین بار توسط انتشارات علمی در سال 1356 به چاپ رسید.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1395/01/06

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دیوان عطار نیشابوری

تعداد دیدگاه‌ها:
1
با تشکر از دوستانی که این کتاب را بارگزاری کرده اند و چند سطری در معرفی آن نوشته اند, لازم میدانم این موضوع را خاطرنشان کنم که مذهب عطار حنفی بوده که یکی از چهار شاخه اهل سنت می باشد( و نه شیعه اثنی عشری) و این مطلب از مضمون اشعار وی در صفحات 39 و 40 کتاب بروشنی معلوم است که به مدح چار یار(ابوبکر, , عمر, عثمان و علی) پس از مصطفی پرداخته و کسانی را که به حقانیت خلافت آن ها پس از پیامبر شکی داشته باشند با مسیحیان برابر دانسته ( که غیر مسلمان میباشند ) و سایر اشعاری هم که در مدح امامان شیعه سروده بر عقاید کلی آن ها منطبق می باشد که به عنوان بزرگان دین مورد احترام اهل سنت هم می باشند.
دیوان عطار نیشابوری
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک