رسته‌ها
داستانهای دل انگیز ادبیات فارسی
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 63 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 63 رای
زهرا ناتل خانلری به منظور حفظ میراث ادبی و فراموش نشدن آن از اذهان نسل جوان به تلخیص چندین داستان برجسته و مشهور فارسی پرداخته است. این خلاصه ها پیش از این در مجله سخن چاپ شده بودند. وی در عین سادگی و روانی سعی بر حفظ شیوه تعبیر اصلی داستان داشته، اندکی از استعارات و تعبیرات آن را در طی داستان آورده و اندکی از شعر یا نثر آن را در تلخیص خود گنجانده است. داستان بکتاش و رابعه از الهی نامه و شیخ صنعان از منطق الطیر عطار، 6 داستان از شاهنامه، خسرو و شیرین، دو داستان از هفت گنبد نظامی، همای و همایون خواجوی کرمانی، داستان بختیار بختیارنامه، یوسف و زلیخای جامی، نل و دمن فیض دکنی و داستان عامیانه نه منظر خلاصه داستانهای کتاب حاضر را تشکیل می دهد. پیش از شروع داستان مختصری درباره نویسنده و داستان توضیح داده شده، ضمن اینکه شخصیت ها و گوشه هایی از داستان به تصویر کشیده شده است. همسر دکتر پرویز ناتل خانلری این مجموعه را در سال 1363 برای دومین بار به طبع رسانده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
297
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1394/11/23

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی داستانهای دل انگیز ادبیات فارسی

تعداد دیدگاه‌ها:
2
با عرض سلام به محضر مبارک آپلود-کنندۀ گرانقدر، به نوبت خود از مرحمت‌های این بانوی ارجمند سپاسگزاری می‌کند و امیدوار است کتاب دستورزبان فارسیِ مرحوم دکتر خانلری را نیز ایشان یا دوستان دیگر روزی از سرِ مهر و بزرگواری در سایت قرار دهند.
ضمناً به دوست کتابناکیِ خود عرض می‌کند تا جایی که این حقیر اطّلاع دارد نسخۀ حاضر که چاپ انتشارات توس است عیناً از روی چاپ قبلیِ کتاب که از انتشارت بنیاد فرهنگ بود، بدون حروف‌چینی یا حروف‌نگاریِ مجدّد، به صورت افست چاپ شده است. اکثر یا تمامیِ این داستانها قبل از درج در این کتاب به صورت جداگانه در شماره‌های مختلف مجلۀ سخن انتشار پیدا کرده بودند.
با نهایت احترام.
داستانهای دل انگیز ادبیات فارسی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک