رسته‌ها
مدرسه یوسفیه
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 25 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 25 رای
شیخ سعید نورسی مشهور به بدیع الزمان در سال ۱۲۹۳ هجری قمری سه سال قبل از خلافت سلطان عبدالحمید ثانی در روستای نورس، یکی از روستاهای بخش اسپارتا از توابع استان بدلیس ترکیه متولد گردید. پدرش صوفی میرزا کشاورزی متدین و مادرش بانو نوریّه بود.

شیخ سعید در همان دوران نوجوانی، مدرک علمی دریافت کرد.
هنوز سن ایشان به شانزده سالگی نرسیده بود که در سال ۱۸۸۲ به ماردین رفت ودر مسجد جامع آن شهر تدریس را شروع کرد وبه سؤالات مسلمانان جواب می‌داد.

در سال ۱۸۸۴م. حسن پاشا والی شهر وان از ایشان خواست تا پیش او برود ودر آنجا ساکن شود. پیشنهاد اورا پذیرفت ورفت ودر خانه طاهر پاشا مقیم شد. در آنجا در مدرسه خُرخُر حدود بیست سال تدریس کرد. در این سفر که جناب ملا سعید با عده‌ای از علمای علم جدید مانند شیمی، جغرافیا فیزیک و... ملاقات‌هایی انجام داد واحساس کرد که در این علوم مایهٔ چندانی ندارد. چون با آن علوم آشنا نبود وفهمید که کلام قدیمی ومَدرَسی برای عصر حاضر نارساست. این احساس، اورا برآن داشت تاسعی کند این علوم را نیز یاد بگیرد. دراندک زمانی در علوم ریاضی، نجوم، شیمی، فیزیک، زمین‌شناسی، فلسفه، تاریخ وجغرافیا ماهر شد به حدی که بتواند متخصصین آنها را در مناظرات شکست دهد وحتی درباره آن علوم کتاب هم بنویسد به همین خاطر لقب بدیع الزمان به اواختصاص داده شد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
115
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
zihagh
zihagh
1394/11/25
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مدرسه یوسفیه

تعداد دیدگاه‌ها:
2
برادر عزیز مراد استاد متعلق به همه مسلمانان است.
ذکر این نکته‌ هم بجاست که‌ ایشان کردزبان بوده‌ اند و مکانی که‌ در ان متولد شده‌اند بخشی از کردستان ترکیه‌ است
مدرسه یوسفیه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک