رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

به گزین علی نامه: کهن ترین منظومه شیعی فارسی

به گزین علی نامه: کهن ترین منظومه شیعی فارسی
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 27 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 27 رای
گزینش، مقدمه، شرح لغات: علی موسوی گرمارودی

سروده ی 482 هجری قمری
علی نامه یکی از اولین منظومه‌های ادبی شیعه دوازده امامی، اولین منظومه‌ای که در استقبال از شاهنامه سروده شده و یکی از آثار منظورم و حماسی ادبیات فارسی است. چاپ این اثر به شدت مورد استقبال قرار گرفت و به سرعت به چاپ دوم رسید.
قدمت این اثر به قرن پنجم می‌رسد و توسط شاعری ناشناس بنام «ربیع» سرده شده است. شاعر این منظومه «ربیع» متولد ۴۲۰ هجری است که آن را در ۶۲ سالگی سروده و کتاب را به علی بن طاهر، از اشراف ناحیه سبزوار تقدیم کرده است. این منظومه به شرح رشادت‌های علی بن ابیطالب امام اول شیعیان در جنگ‌های مخالف می‌پردازد. این اثر در سال ۱۳۸۸ توسط محمد رضا شفیعی کدکنی و محمد امید سالار و همچنین دو دانشجوی دکتری ادبیات دانشگاه تهران رضا بیات و ابوالفضل غلامی تصحیح و بوسیله انتشارات میراث مکتوب منتشر گردید. همچنین نقالی این کتاب نیز از سوی نقالا برجسته کشور از جمله ابوالفضل ورمزیار انجام شد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1395/04/13

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی به گزین علی نامه: کهن ترین منظومه شیعی فارسی

تعداد دیدگاه‌ها:
1
بسیار زیبا و کمیاب بود و خود نوعی تاریخ نیز به حساب می آید . امیدوارم آپلود چنین کتاب هایی در این برهه از زمان تداوم داشته باشد .
به گزین علی نامه: کهن ترین منظومه شیعی فارسی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک