رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
هنر نمایش نویسی جنگ
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 19 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 19 رای
داوید لسکو، پژوهشگر تئاتر است.
لسکو در «هنر نمایشنامه‌نویسی جنگ»، نمایش‌نامه‌هایی از ده نمایش‌نامه نویس مدرن و معاصر را تحلیل می‌کند که از آن جمله‌اند: راینهاردگورینگ، آرمان‌گاتی، کاتب یاسین، پیتر وایس، و دیگران.
او در این میان، به مقابله آنها با تئوری‌ها و فلسفه‌های بزرگ سون تسو، ماکیاول، کلوسویتز، مائوتسه تونگ و فوکو می‌پردازد.
نویسنده با تفکر روی تئاتر و اندیشه برشت، دو مقوله اصلی این نوع آثار را از هم تفکیک می‌کند: نخست، نمایش نامه نویسی «عمل جنگی» و دوم، نمایش‌نامه نویسی «حالت جنگی».
لسکو می‌گوید دومی امروزه بیش‌تر روی صحنه‌ می‌آید که «خود جنگ» را نشان نمی‌دهد بلکه فرآیندهای اجتماعی، اقتصادی وسیاسی که شرایط جنگ را فراهم می‌آورند، نشان می‌دهد.
نویسنده در کتاب این موضوعات را طرح می‌کند: نمایش نامه‌ نویسی مدرن و معاصر جنگ، نمایش‌نامه نویسی «عمل جنگی» (ابداع نمایش‌نامه نویسی مدرن جنگ، نمایش‌نامه نویسی جنگ کامل، نمایش‌نامه نویسی و جنگ چریکی) و نمایش‌نامه نویسی «حالت جنگل» (نمایش‌نامه نویسی اکسپرسیونیستی جنگ، نمایش‌نامه نویسی جنگ‌های داخلی، و نمایش‌نامه نویسی جنگ‌های گذشته و حال و آینده).
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
farshid_ett
farshid_ett
1395/08/19

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی هنر نمایش نویسی جنگ

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
هنر نمایش نویسی جنگ
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک