رسته‌ها

ت‍ع‍ل‍ی‍ق‍ات‌ ح‍دی‍ق‍ةال‍ح‍ق‍ی‍ق‍ة

ت‍ع‍ل‍ی‍ق‍ات‌ ح‍دی‍ق‍ةال‍ح‍ق‍ی‍ق‍ة
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 29 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 29 رای
م‍ش‍ت‍م‍ل‌ ب‍ر آی‍ات‌، اح‍ادی‍ث‌، م‍أخ‍ذ ق‍ص‍ص‌ و ت‍م‍ث‍ی‍لات‌ و ک‍ل‍م‍ات‌ م‍ش‍ای‍خ‌ ب‍ه ان‍ض‍م‍ام‌ ت‍ف‍س‍ی‍ر و ت‍وض‍ی‍ح‌ اب‍ی‍ات‌ م‍ش‍ک‍ل‍ه‌
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
917
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
kalltun
kalltun
1394/08/19

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ت‍ع‍ل‍ی‍ق‍ات‌ ح‍دی‍ق‍ةال‍ح‍ق‍ی‍ق‍ة

تعداد دیدگاه‌ها:
2
از میان کسانی که بیشترین تاثیر را در شکل گرفتن افکار مولانا داشته ا ند خواجه سنایی عطار و برهان الدین محقق ترمذی و مولانا شمس الدین تبریزی بیشترین سهم را داشته اند. اندرین معنی افلاکی در منافب العارفین چنین گوید:
1-(3/ 430) همچنان‏ فرموذ که هرکه سخنان عطّار را بجدّ خواند اسرار سنائى را فهم کنذ و هرکه سخنان سنائى را باعتقاد مطالعه نمایذ کلام ما را ادراک کنذ و از آن برخوردار شوذ و برخورذ .
و در خصوص اهمیت حدیقه( که مولانا آنرا الهی نامه می خواند) جنین می آورد:
2-(3/ 132) همچنان ولىّ اللّه على العیان، سراج الدین مثنوى‏خوان، رحمة اللّه علیه از حضرت چلبى حسام الدین قدّس اللّه سرّه روایت چنان کرد که روزى یکى را از مریدان خوذ سوگند مى‏داذ که بکار نامشروع مشغول نشوذ و بر سر رحل الهى نامه حکیم را پوشانیذه پیش آوردند؛ در حال حضرت مولانا از در درآمذه پرسیذ که چه سوگندخوارگیست؟ چلبى فرموذ که فلانى را از تهتّک سوگند مى‏دهم‏ ؛ ترسیذم که بمصحف سوگندش دهم، الهى‏نامه را روپوش کردم؛ فرموذ که و اللّه این قوى‏تر مى‏گیرذ؛ از آنک صورت قرآن بر مثال ماست است و این معانى روغن و زبده آن‏ .
از این سخنان اهمیت حدیقه روشن می شود؛ والبته کتاب تعلیقات آن به کوشش علامه فقید مدرس رضوی اولین کلید درک مثنویست و بنا بر این اهمیتش دو چندان است.
بسیار ممنون
من ماه هاست به دنبال این کتاب بودم ؛ سپاسگذارم .
عالیست .
ت‍ع‍ل‍ی‍ق‍ات‌ ح‍دی‍ق‍ةال‍ح‍ق‍ی‍ق‍ة
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک