رسته‌ها

مبانی توپونیمی و نگاهی به توپونیم های ایران

مبانی توپونیمی و نگاهی به توپونیم های ایران
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 10 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 10 رای
در این کتاب یکی از مباحث جدید زبانشناسی یعنی توپونیمی و یا اسامی جغرافیایی بطور سیستماتیک بررسی و با مثال هایی از اسامی جغرافیایی ایران به علاقمندان تقدیم شده است. این کتاب اولین کتاب در اینمورد در ایران و به زبان فارسی است . چاپ نخست آن در سال 1380 توسط سازمان نقشه برداری "کمیته نام نگاری و استاندارسازی اسامی جغرافیایی" منتر شده است. نسخه حاضر چاپ سال 1394 و با بازنگری مولف انجام شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
288
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
firuzalamdarli
firuzalamdarli
1394/08/22
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مبانی توپونیمی و نگاهی به توپونیم های ایران

تعداد دیدگاه‌ها:
2
اعتذار
به جای "گداصفتان" لفظ "گدا-زادگان" صحیح است.
بدین‌وسیله اصلاح می‌شود.
با احترام.
با عرض سلام به محضر گرامی جناب آقای علمداری، مؤلّف و ناشر گرانقدر این اثر وزین،
به نوبت خود از حضرت‌عالی و همّت والای آن جناب تشکّر می‌کند. من باب اطّلاع برخی دوستان جوان خود به عرض می‌رساند این کتاب ارزشمند، چنانکه مؤلّف بسیار ارجمند و ذوالفنون آن متذکّر شده‌اند، و تا جایی که این بندۀ حقیر نیز می‌داند، در ایران نخستین اثر در زمینۀ مورد بحث است امّا، به خلاف ناپختگیِ چنین کتابهای پیشگامی، نه تنها منبعی بری از عیب بلکه سراسر شگفتی‌آور و تحسین‌انگیز است. بایستی اضافه شود وجود اساتیدی همچون مؤلّف این کتاب که بر دو حوزۀ علمی متفاوت تا بدین حدّ اشراف داشته باشند امری نادر و بلکه محال است.
ضمناً مراتب درود خود را به ساحت والای حضرت‌عالی برای شخصیّت درویشانه و بی‌نیاز آن جناب تقدیم می‌دارد که، به خلاف بسیاری گداصفتان، با این بزرگواری چنین اثر گرانسنگی را از فقرایی همچون این حقیر دریغ نمی‌فرمائید.
هزاران درود.
مبانی توپونیمی و نگاهی به توپونیم های ایران
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک