رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
تاریخچه مکتب فرانکفورت
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 20 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 20 رای
این کتاب ترجمه فصل نخست‌‎ The dialectical imagination: A history of the Frankfurt school and the Institute of social research, ۱۹۲۳ - ۱۹۵۰‬است‌.

این کتاب کوچک و در عین حال، بسیار پرمطلب و حاوی نکات تازه ای در باب تاریخچه موسسه پژوهشی فرانکفورت و مکتب فکری منطبق با آن است. مطالب دقیق و عمدتاً تحقیقی کتاب، زمینه ها و چگونگی شکل گیری مکتب فرانکفورت را از اوایل دهه بیست (و گاه هی قبل از آن، در صورت ضرورت) تا اواخر دهه ۳۰ (۱۹۳۸ درآمریکا) دنبال کرده و به برخی از رخدادها و بعضاً تحولات طی این دوره اشاره کرده است.
نشان دادن شکاف نظری و عملی پیش آمده در اوایل قرن بیستم در حوزه اندیشه سوسیالیستی و کمونیستی پس از تحولات سیاسی آلمان و انقلاب روسیه، جنگ جهانی اول و شکل گیری احزاب سوسیالیستی و کمونیستی در آلمان و خائنانه دیدن انقلاب روسیه از دید روشنفکران این حوزه در اروپای غربی و .، ضرورت یافتن راه های جایگزین و احیاناً بازنگری در وضعیت نظری، روشی و عملی افراد درگیر در نظریه سوسیالیستی و مارکسیستی و سپس چگونگی کنار هم قرار گرفتن قطعات پازلی که به شکل گیری موسسه پژوهشی فرانکفورت و مکتب فکری وابسته به آن منجر شد، همراه با تعقیب رخدادهای بعدی در طی دو دهه، از جنبه های بعضاً نوآورانه و اغلب دقیق کتاب است.
دنبال کردن برخی از جنب ههای مهم زندگی افراد درگیر و نحوه آشنایی فعالیت و اندیشه آنها، بی ارتباطی آنها با ویژگی های مشترک مذهبی (یهودی)، قومی یا نژادیشان در ارتباط با حضور در این مؤسسه و تلاش برای حفظ اصالت آلمانی و بومی خود، در عین فعالیت در جامعه سرمایه داری امریکا و پوشش برای نشان دادن جنبه های انسان دوستانه فرهنگ آلمانی و عدم تساوی هرگونه داده فرهنگ آلمانی با نازیسم، حتی به قیمت انزوای مارکسیست و بیان برخی جزئیات روابط و افکار اعضای موسسه که در کتابهای دیگر دیده نمی شود، همراه با اشاراتی در سهم این موسسه در جریان روشنفکری اروپایی– آمریکایی و سوسیالیستی – مارکسیستی و جامعه شناسی انتقادی از جنبه های جالب توجه و نسبتاً نوآورانه این کتاب، به خصوص در خلاء اطلاعاتی مرتبط با این مکتب در سال های انتشار این کتاب(۱۳۷۲) است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
5IVE_6IX
5IVE_6IX
1394/06/11

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخچه مکتب فرانکفورت

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
تاریخچه مکتب فرانکفورت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک