رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
دکترین مهدویت
امتیاز دهید
5 / 4.9
با 7 رای
امتیاز دهید
5 / 4.9
با 7 رای
دكترین مهدویت اثر سيد رضى موسوى گيلانى، دربردارنده مقالاتى پيرامون مسأله مهدویت بوده كه به زبان فارسى و در سال 1384ش نوشته شده است.
كتاب با مقدمه مؤلف در بيان اهميت و جايگاه مسأله مهدویت آغاز مى‌شود. مطالب دربردارنده شش مقاله است كه تماماً پيرامون مهدویت نوشته شده و در زمان‌هاى متفاوت در مجله‌هاى تخصصى مهدویت و يا مطبوعات كشور چاپ شده‌اند. مباحث بيانگر يك تفكر و ايده مشترك است كه دغدغه اصلى مؤلف نيز محسوب مى‌شود و آن، وارد ساختن مسأله مهدویت به حوزه تئورى‌پردازى مسلمانان و در نظر گرفتن آن به عنوان يك اصل بنيادين و كلان در زندگى مسلمين است.
منظور از «دكترین مهدویت» در اين اثر، آموزه و اعتقادى دينى بر محور فرهنگ مهدوى است كه در دو عصر غيبت و ظهور توانايى و قابليت نظريه‌پردازى و ارائه راه حل‌هاى راهبردى را در حوزه‌هاى متفاوت انسانى و اجتماعى داراست، به گونه‌اى كه مى‌توان بر اساس آن در عرصه فردى و اجتماعى نظريه‌پردازى نمود.
نویسنده معتقد است، مسأله مهدویت علاوه بر اين كه جزيى از دين است، به يك معنا دين هم جزى از نگرش مهدوى است و با آن تفسير و قرائت مى‌پذيرد. وى به اين نكته تأكيد دارد كه سزاوار است تا در تئورى‌ها مذهبى و راهكارهاى ارائه شده، از جانب دين پژوهان، به مهدویت به عنوان يك دكترین يا تز اعتقادى جهانى نگريسته شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
شیعه زاده
شیعه زاده
1394/05/04

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دکترین مهدویت

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
دکترین مهدویت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک