رسته‌ها
تاریخ جهانگشای جوینی - دوره کامل
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 101 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 101 رای
تاریخ جَهانگُشای کتابی فارسی نوشتهٔ عطاملک جوینی دربارهٔ تاریخ مغول و خوارزمشاهیان و اسماعیلیان تا ۶۵۵ق و از آثار مهم از نظر تاریخی و نیز ادبی به شمار می‌رود و نمونه‌ای برجسته از نثر فنی پارسی در سدهٔ هفتم ق. است.
نویسنده آن سال‌ها در دربار ارغون و هولاکو و پسرانش، اباقا و تگودار، دارای منصب، و گواه بسیاری از رخدادهای آن دوره بوده و برخی پیش آمدها گذشته را نیز از گواهان آن‌ها و از خاندان خود که از درباریان خوارزمشاهیان و مغولان بوده‌اند، شنیده بوده‌است. تاریخ جهانگشای تاریخ سیاسی محض نیست، زیرا نویسنده هنگام رویدادنگاری، درباره اوضاع اقتصادی، اجتماعی، بافت شهرها و موقعیت جغرافیایی آنها و اسامی قدیمی شهرها نیز توضیحات بی‌همتایی داده‌است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
1013
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1394/05/02

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ جهانگشای جوینی - دوره کامل

تعداد دیدگاه‌ها:
6
کسانی که موفق به مطالعه کتاب شده اند آیا زبان نوشتاری کتاب برای عموم مثلا در حد فهم اکثر اقشار جامعه فارسی زبان هست یا مثل روضه الصفای ناصری تمام کلمات عربی و غیر قابل فهم عموم هست یا نه؟؟ سپاس گزار هستم اگر دوستان راهنمایی کنند.
با سلام و درود
این کتاب به نثر فنی نوشته شده است. بنابراین یک نوشته سخت و تا حدی دشوار، برای عموم، هست. البته دشواری این اثر به پای کتاب های وحشتناکی مانند تجزیه الامصار و تزجیه الاعصار، نفثه المصدور و دره نادره نمیباشد و در برابر با آنها نثری به نسبت ساده تر و تا حدی شاعرانه تر و دل انگیز دارد.
فکر نکنم اکثریت بتوانند به راحتی این کتاب را بخوانند. از آنجا که شما گفتین روضه الصفای ناصری برای شما بسیار غیر قابل فهم بوده. زیرا من تاریخ جهانگشا را سخت تر از کتاب نامبرده میدانم بنابراین شاید شما و بخش زیادی از عموم نتوانند به راحتی آن را بخوانند. اما خب بنظرم خودتان شروع به خواندن کنید. نیازی نیست تمام واژه های آن را درک کنید سعی کنید بیشتر خلاصه و مقصود کلی کلام را متوجه شوید.
پیروز باشید
باسلام وممنون بخاطرزحمات شما اگرما تاریخ خوانده بودیم دیگر وضع وحالمان این نبود.
من نیز از همه عزیزانی که برای این سایت دوست داشتنی زحمت می کشند تشکر و قدردانی می کنم.:-):-):-)
با درود بر مدیریت سایت و با تشکر از زحمات بیدریغ هانیه دوست دلهای مشتاق بر درک شناخت ایرانزمین و آن چه که بر سر پدران وگذشتگانمان آمده و گشایش مخزن آیینه ای از تاریخ مکان و زمان فرا روی فرزندان خلف مام وطن بجاست که دست گرمشان را فشرده و سپاس قلبی خود را تقدیم محضرشان بنمایم به امید ایرانی آباد و سر بلند و سر افراز که دیگر هیچ دوره تلخی نخواهد داشت .... ارادتمند .... ب ... امیرصادقی
درود بر هانیه عزیز که زحمت آپلود این کتاب ارزشمند را کشیده است.:-):-):-):-):-)
تاریخ جهانگشای جوینی - دوره کامل
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک