رسته‌ها
بن هور
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 25 رای
نویسنده:
مترجم:
امین نصیری
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 25 رای
✔️ داستان شاهزاده‌ای یهودی -به نام جودا بن‌هور- است که ناجوانمردانه به جرم سوءقصد به جان فرستاده سزار، توسط دوست رومی‌اش دستگیر و به بردگی و بندگی فرستاده می‌شود و دیگر اعضای خانواده‌اش هم به سیاهچال فرستاده می‌شوند. او پس از عبور از ماجراهای بسیار به موطن خویش بازمی‌گردد تا انتقام گیرد و خواهر و مادرش را رهایی بخشد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
160
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1394/05/11

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بن هور

تعداد دیدگاه‌ها:
2
[quote='alizanjanii'] در این فیلم مسیحیان که همواره کشته شدن مسیح را بیشتر  دسیسه ای یهودی میدانستند٬مقصر را این بار «رومیان» میبینند.حتی قهرمان داستان هم «یهودا» نام دارد.( البته در دوبله فارسی تلفظ انگلیسی یهودا یعنی «جودا» برگزیده شده است)آیا تشکیل دولت اسرائیل باید داستان زندگی مسیح را تغییر میداد؟! شاید تاریخ ساخت فیلم یا نگارش داستان ایجاب میکرده «یهودا بن هور»جای «یهودا اسخریوطی»را بگیرد.یهودای حامی مسیح بجای یهودای خائن به مسیح!![/quote]
تاثیر گذاری یهودیان نه فقط در این فیلم [و احیاناً در این داستان] برای وارونه جلوه دادن حقیقت که در خیلی جاهای دیگر دیده و شنیده شده است. از تحریف تاریخ ملت ها گرفته تا وارونه کردن حقایق امروزین. از اختراع معاملات پولی ( ربا خواری ) گرفته تا تاراج و چپاول ثروت ها و سرزمین های سایر ملل. از تاثیر گذاری بر سیاست جهانی در جهت منافع خود گرفته تا سرمایه گذاری در رسانه ها و ازهمه مهمتر در هالیوود. از مظلوم نمائی خودشان گرفته تا صلح طلب نمایاندن ایادی جنایتکارشان تا حد اهدای جایزه صلح نوبل و جنایتکار نمایاندن کسانی که در مقابل توطئه هایشان ایستادند. ( مثلاً هنری کسینجر وزیر امور خارجه ی اسبق آمریکا که در زمان او، آمریکا بمب ناپالم بر سر مردم ویتنام می ریخت، برنده جایزه صلح نوبل شد، ولی گاندی حتی برای دریافت این جایزه نامزد هم نشد )
کتابش را نخوانده ام و نمیدانم تا چه حدی با فیلمی که از روی کتاب ساخته شده است مطابقت دارد ولی فیلم سینمایی بن هور را دیده ام.(البته نه فیلم جدیدش که فیلم قدیمی اش را که پنجاه شست سال پیش ساخته شده) فیلمی است بسیار زیبا با تم « ایمان به خدا» «رفاقت و سیاست» « مبارزه برای وطن و ملت» « تقدیر» « خیر و شر» «معجزه» و... و البته فیلمی است تاریخی که قصد دارد ما را با خود به دوهزار سال قبل به فلسطین ببرد.زمانی که یهودیه مستعمره ای است رومی. رومیانی که خود را متمدن میدانند و دل خوشی هم از اهالی غیر متمدن سرزمین پیامبران ندارند.
گذشته از قصه ی زیبای فیلم به نظرم فیلم تا حدود زیادی قصد دارد تا چهره ی یهودیان را موجه جلوه داده و احیا کند.در جایی از فیلم رفیق رومی بن هور از او میپرسد شما یهودیان به چه چیز مینازید؟ و پاسخ میشنود: «دولتها آمده و رفته اند ولی ما یهودیان هنوز مانده ایم رومی ها هم خواهند رفت و ما باز خواهیم ماند». در این فیلم مسیحیان که همواره کشته شدن مسیح را بیشتر  دسیسه ای یهودی میدانستند٬مقصر را این بار «رومیان» میبینند.حتی قهرمان داستان هم «یهودا» نام دارد.( البته در دوبله فارسی تلفظ انگلیسی یهودا یعنی «جودا» برگزیده شده است)آیا تشکیل دولت اسرائیل باید داستان زندگی مسیح را تغییر میداد؟! شاید تاریخ ساخت فیلم یا نگارش داستان ایجاب میکرده «یهودا بن هور»جای «یهودا اسخریوطی»را بگیرد.یهودای حامی مسیح بجای یهودای خائن به مسیح!!
PDF
8 مگابایت
بن هور
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک