رسته‌ها
عرفان ایران - جلد ۲۰
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 16 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 16 رای
«مجموعه مقالات عرفانی»

«عرفان ایران» عنوانی روشن است بر مجموعه مسلسلی از دفترهای متداوم درباره عرفان و تصوف در ایران که به کوشش دکتر سید مصطفی آزمایش گرداوری شده است. این دفترها مجموعه مقالات گوناگونی است از نویسندگان مختلف که از سال ۱۳۷۸ مرتب و منظم سالی چهار شماره از آن به دور از هیاهو درآمده است.
در دفاتر مجموعه « عرفان ایران » سعی بر این بوده که نکات یاد شده رعایت شود. در عین حال تنوع موضوعات این مجموعه که در ذیل این عناوین اصلی تدوین شده اند، قابل توجه است: مقالات، یادنامه، عرفان تطبیقی، معرفی کتاب و تصحیح متون عرفانی و اشعار. البته در هر دفتر چند مقاله بیشتر به موضوع خاصی می پردازد و همین موجب می شود که غالب آنها تقریبا به صورت ویژه نامه باشد.
فهرست شماره ۲۰ عرفان ایران بدین قرار است: در قسمت مقالات به مناسبت برگزاری دو کنگره عرفانی؛ نکاتی درباره حسن بصری از حاج نورعلی تابنده؛ ارادت حسن بصری به حضرت علی (ع) از محمدجعفر کبودرآهنگی؛ تحقیق در احوال حسن بصری از محمود شهابی؛ ولایت معنوی در مثنوی مولوی از شهرام پازوکی؛ مروری بر برخی از آثار معماری طریقه نعمت اللهیه در اییران از مهرداد قیومی؛ رند و رندی در آثار شاه نعمت الله ولی از دکتر یانیس اشوتس و ترجمه سید امیرحسین اصغری؛ در قسمت معرفی کتاب دو کتاب معرفی شده است. مقایسه انسان فرهمند در شاهنامه با ولی در مثنوی و البرهان الجلی فی تحقیق انتساب الصوفیه الی علی (ع) از محمدامین شاهجویی.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
140
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی عرفان ایران - جلد ۲۰

تعداد دیدگاه‌ها:
1
عرفان ایران - جلد ۲۰
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک