رسته‌ها

سفرنامه بنجامین: ایران و ایرانیان عصر ناصرالدین شاه

سفرنامه بنجامین: ایران و ایرانیان عصر ناصرالدین شاه
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 33 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 33 رای
این کتاب دربرگیرنده خاطرات نخستین سفیر ایالات متحده آمریکا در ایران است. این کتاب در هفده فصل و با این عناوین تدوین شده است: از دریای سیاه تا مرز ایران، از انزلی تا تهران، وضع جغرافیایی ایران، شهر تهران، اقامت‌گاه‌های ییلاقی در شمیران، نژادهای مختلف ایران، شرایط خدمت در ایران، ناصرالدین شاه و خانواده سلطنتی، رجال و مقامات عالی‌رتبه ایران و ...
بنجامین در سال 83-1882 بود که از طرف پرزیدنت آرتور ریاست جمهوری امریکا به سمت نخستین سفیر امریکا در ایران منصوب شد. در سال 1885 با موفقیت حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری و زمامداری این حزب به امریکا احضار شده و طبق شیوه معموله در دیپلماسی امریکا به زندگی خصوصی بازگشت. خاطراتی که در این سفر دو سال و اندی به ایران داشته و تجربیاتی که در طول مأموریت خود در ایران پیدا کرده بودم انگیزه ای برای تدوین و نوشتن این کتاب شد.
بنجامین مردی دانشمند بود که مطالعات زیادی به خصوص درباره کشورهای مشرق زمین داشت و از مستشرقین امریکا به شمار می رفت و به همین جهت علاقه زیادی را برای انجام مأموریت خودشان داد. بنجامین با دریافت فرمان سفارت در زمستان سال 1882 بود که از آمریکا با کشتی عازم ایران شد و راه دور و درازی را با عوض کردن چند کشتی طی کرد تا بالاخره در بندر طرابوزان واقع در دریای سیاه از کشتی قدم به خشکی گذارد و از طرابوزان از طریق پوتی و باطوم به تفلیس رفت و از تفلیس با قطار به باکو واقع در کنار دریای خزر خود را رساند و از آنجا با یک کشتی روسی به بندر انزلی وارد شد. از انزلی میهماندار مخصوص، او را از راه رشت و جنگلهای سرسبز و خرم شمال به تهران رساند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
414
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
simin
simin
1394/06/31

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سفرنامه بنجامین: ایران و ایرانیان عصر ناصرالدین شاه

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
سفرنامه بنجامین: ایران و ایرانیان عصر ناصرالدین شاه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک