رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
باورهای عامیانه مردم گیلان
امتیاز دهید
5 / 4
با 3 رای
امتیاز دهید
5 / 4
با 3 رای
یادداشت حوزه هنری:
گیلان بی هیچ گزافه و گمان یکی از کهن سال ترین زیستگاه ها و خاستگاه های فرزندان ایران زمین است. این سرزمین سحرانگیز و خرم چون رشک بهشت فراخنای تاریخ ایران و فرازگاه تاریخ تشیع ایران است. گیلان از دیرین روزگاران پناهگاه گریزندگان از ستم خلفا بوده و چه بسیار از دین داران و پناه آورانی که در این دیار بالیدند و با یاری مردمان آن، حکام جور و ستم را از تخت فروکشیدند.
این دیار همان دیاری است که علویان را از تیغ ستم خلفای اموی و عباسی پاس داشت، همان دیاری است که بیگانگان یونانی، عرب و ترک هرگز نتوانستند بر آن دست یازند و از آن باج ستانند. ولی امروز از گیلان بزرگ چه مانده است جز نشانه هایی در دل کتابهای تاریخ و بناهایی که رو به ویرانیاند و یادها و نواهایی در باورها و آیین ها و آواهایی که بر زبان مردان و زنان این دیار به زیبایی نشسته اند و بر شیوههای زیست مردم این سامان دلالت دارند. برای شناخت آنچه از این میراث بزرگ مانده است، باید گامهای استوار برداشت و دستاورد پژوهشها و تحقیقات اندیشمندان را گرد آورد و به نسل جوان و نسلی که فردای این دیار از آن اوست، سپرد.
شناخت و بازکاوی این زوایای آشکار و پنهان از سالها پیش اساسی ترین دغدغه ی فکری و فرهنگی ما بود و امروز دانشنامه ی فرهنگ و تمدن گیلان گامی کوچک ولی محکم در راستای رسیدن به این هدف است.
این مجموعه حاصل تحقیقات و پژوهشهای جمعی از گیلان شناسان زبده است. پُر بی راه نیست که برنامه ریزان بتوانند از نتایج این مطالعات و پژوهشها در روند توسعه فرهنگی اجتماعی و حتی اقتصادی برای ترسیم چشم انداز آینده ی استان سود برند. بر خود فرض میدانم از تمامی کوشندگان این کار سترگ، به ویژه محققان و پژوهندگان ناشر گرامی و شورای محترم پژوهشی دانشنامه ی فرهنگ و تمدن گیلان تقدیر نمایم و سپاسگزارِ ریاست محترم سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان باشم که از بدو تصویب این پروژه همواره مشوق ما برای ادامه ی این راه بودند.
غلامرضا قاسمی
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Ataman
Ataman
1394/04/23
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی باورهای عامیانه مردم گیلان

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
باورهای عامیانه مردم گیلان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک