رسته‌ها

زنان و قوانین تبعیض آمیز در ایران

زنان و قوانین تبعیض آمیز در ایران
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 228 رای
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 228 رای
ویراستاران: پروین اردلان ، نرگس طیبات ، فیروزه مهاجر

چند همسری
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
99
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Saman-63
Saman-63
1388/09/18
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی زنان و قوانین تبعیض آمیز در ایران

تعداد دیدگاه‌ها:
38

برخی از آیات قرآن کریم در مورد حقوق زن در اسلام بر خلاف تبلیغات دشمنان متعصب اسلام ........
توجه ویژه و احترام به مادر(آیه ی 14 سوره لقمان) ...
... توصیه به حسن معاشرت با زنان (آیه ی 19 سوره نسا و آیات231و232 سوره بقره) ...
... جلوگیری از زنده به گور کردن دختران(58 و59 نحل ، 8و9 تکویر) ...
...جلوگیری از به ارث رسیدن زنان برخلاف سنت های جاهلی (آیه ی22 سوره نسا) ...
... جلوگیری از رفتار جاهلی ایلا و توجه به نیازهای زنان( آیه 226 بقره) ...
...جلوگیری از طلاق دادن زنان به شیوه جاهلی ظهار(آیات 1تا4 مجادله) ...
... استقلال اقتصادی زنان(آیه ی 32 سوره نساء) ...
...توجه به حقوق مادی زنان( 236و237و241 بقره و 20 و 21نسا) ...
... احترام به حفظ حرمت آبروی زنان و اجرای قانون حد برای ناقض این احترام(آیه ی 4 سوره نور) ...
...برابری شهادت زنان در مقابل مردان(آیات6 تا 9 سوره نور) ...
...برابری زنان و مردان ( آیات 13 حجرات، 35 الاحزاب و آیه 195 آل عمران) ...
... و همچنین معرفی زنان الگو در قرآن کریم( آیات11 و 12 سوره تحریم ) ......
*********************************
کسانی که بدون توجه به این آیات و با قصد غرض شبهه زن ستیزی از دین اسلام مطرح میکنند شاید مصداق بارز این آیه اند .....
آیه 6 سوره ی لقمان (برخی از مردمان کسی است که سخنان لغو و باطل را به هر وسیله تهیه میکنند تا خلق را به جهالت از راه خدا گمراه سازد و قرآن را به تمسخر و استهزا میگیرد این مردمان به عذاب با خواری و ذلت گرفتار شوند)
بخش سینما هم بسیار جالب و مفید بود و لذت بردم............
در جمع نوشته بسیار مفید و جالب بود......امشب همه اش را خواندم و لذت بردم
توصیه می کنم بخش مربوط به تأتر رو بخونید .....خیلی جالب هست
طبق نوشته این کتاب تعدد زوجات در روشنفکران هم زیاد شده........
بله درست است!!!!
خودم آقایان دکتر استاد دانشگاهی را می شناسم که این عمل زشت و قبیح را انجام داده اند تازه اسم کار خودشان را هم تجدد گذاشته اند...میگن یه بار دنیا اومدیم باید زندگی کنیم!!!!!!
اگه همه معتقدان مثله شما بودند در چنین شرایطی نبودیم
شما هم پیروز و سربلند باشید
خوب 1تا4 مشخص شد که قرآن حاوی فرهنگ عشیره ای عربیه،منتها نمیدونم چرا خدای مدینه حرفهایی میزنه که ده سال دیگه آدمها باید تغییرش بدهند،قبلنا میگفتند گزیده گو و حرفش سنده و جاودان ای داد بیداد:-(
5و6-اگه قرآن و سنت رو هر دهه تغییر بدیم و بازهم بگیم این اسلام مدرنه که....نمیدونم چرا دوست داریم ارابه پوسیده و فلجمون رو گلکاری کنیم بهتر نیست یه کالسکه بهتر بگیریم؟
1 -بعد از رفرش مطلب شما را دیدم و به همین دلیل بحثها کمی قاطی شد ! 2- امکان دارد ساده تر بنویسید من کمی خنگ هستم و درست متوجه جملات شما نشدم ! 3- من کاری به نوع حجاب و سر و گردن و . . . ندارم منظور من این بود که اگر کسی برای هوی و هوس می خوهد به سراغ ایران باستان برود بداند که در آنجا نیز خبری از بی حیایی نبوده 4- موفق باشید
اشتباه بسیار بزرگی که بسیاری از مخالفین قرآن و سایر ادیان آسمانی مرتکب می شوند از اینجا نشات گرفته که تمامی آیات قرآن را مربوط به همه زمانها و همه فرهنگها و ملتها می دانند 2- این در حالی است که در خود همین قرآن آیات ناسخ و منسوخ وجود دارد یعنی فقط طی 23 سال و با یک تغییر کوچک از مکه به مدینه لازم شد برخی از احکام و قوانین تغییر کند 3- این امری طبیعی و به خاطر حالات متغیر روحی روانی و اجتماعی نوع بشر است و کسی منکر آن نیست 4- در زمان خلفا ( حتی حضرت علی ) برخی از سنت ها و احکام تغییر پیدا کرد و این مبین وجود جواز بر تغییر و تبدیل قوانین جزایی مدنی و خانوادگی است 5- گلدزیهر و بسیاری از مورخان و مستشرقین معترفند که تنها علت بقای اسلام در برابر سهمگین ترین طوفانهای تاریخی همین نکته بوده که اسلام تاب بومی شدن و تطبیق با شرایط هر قوم و فرهنگ را دارد ( درسهایی از اسلام گلدزیهر ) 6- اصول اساسی در اسلام و سایر ادیان الهی عبارت است از : یکتاپرستی و معاونت و محبت با همنوع و دفع ظالمان و بسط عدالت و فقیر نوازی و تعقل و علم و نظافت و . . . اینها روح دین است و فرعیات و ظواهر دین همینهاست که شماها و فقها و سایر ظاهربینان تمام وقت خود را صرف آن کرده اید و از اصل کار ، غافل مانده اید و این است که همه دنیا در حال پیشرفت است و ما هر روز عقبگرد می زنیم . باز هم تکرار می کنم تنها راه نجات و پیام اصلی و روح واقعی تمامی ادیان این است : یکتاپرستی و عشق به همنوع
1-درسته به نظرم کل کل نیست شاید فکر میکنم که مانع رسیدن به بهروزی میشه،آرمانی دارم که همین رو بدون مربوط به تغییر بینش مردم میشه،یعنی امیدوارم نقشی داشته باشم;-)
2-به نظر شما این اجتناب ناپذیر است؟زنان شرقی با زنان غربی تفاوت فرهنگی بلند تاریخی از لحاظ شرم و رابطه و ...دارند،اگه اینطوره چرا 6هزار سالی که قبل از اسلام بوده و سر و گردن آزاد یوده این روند پیشرونده که میفرمائید پیشنرفته؟-و اینکه دوست من احساس شرم غریزی نیست،وقتی پوشش شدید باشه و رابطه طبیعی محدود باشه توهم و عقده و ناهنجاری پیش میاد که به انسان و جامعه ضربه میزنه(مثال فراااوان)
3-فکر کنم در 1و2 باشه
1- نمی دانم شما چرا اینقدر علاقه مند به کَل کَل کردن هستید ( البته این مرض به خود من هم سرایت کرده است ! ) 2- بعد از سر و گردن نوبت کجاهای بدن می شود ؟ ! ! !8-) 3- تخت جمشید یکی از منحصر به فرد ترین آثار حجاری عهد باستان است که در آن نه کسی به زنجیر کشیده شده و نه بدن برهنه ای در آن مشاهده می شود !
زنان و قوانین تبعیض آمیز در ایران
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک