رسته‌ها
معرفی موتور موشک به زبان ساده
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 21 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 21 رای
در حالت کلی موتور موشک وسیله‌ای با ساختار ساده می‌باشد که در آن مواد پیشرانه می‌سوزند و در نتیجه‌ی فشار ناشی از گازهای خروجی که از محفظه‌ای با شکل خاص خارج می‌شوند نیروی پیشرانه تولید می‌کنند.
گازی که تانکرهای سوخت را تحت فشار قرار می‌دهد و تنظیم فشار محفظه‌ی حامل سوخت (پیشرانه)‌ و کنترل‌های ساده جاری شدن سوخت به محفظه‌ی احتراق کارکرد یک موتور موشک کوچک با سوخت مایع را به سادگی کارکرد یک موتور اتومبیل می‌سازد. ولی سوال اینجاست که با وجود این سادگی چرا بسیاری از موتورهای موشک که توسط افراد آماتور طراحی می‌شوند عمل نمی‌کنند و شاید منجر به صدمه و آسیب هم بشوند. سوال این جواب عموماً‌ و به طور ساده این می‌باشد که موشک‌هایی که توسط افراد آماتور طراحی می‌شوند مواد مورد استفاده در ساخت موشک به علت وجود محدودیت در دما مناسب فشار و حرارت بسیار زیاد نمی‌باشند.
با طراحی مناسب، ساخت با دقت، و تجهیزات تست شده‌ی خوب در شرایط ایمن یک آماتور می‌تواند موتور کوچک موشک با سوخت مایع را بسازد که مدت زمان کارکرد مناسب هم داشته باشد. هدف از تألیف این کتاب فراهم کردن یک سری اطلاعات در مورد طراحی فرآیند ساختن، تست تجهیزات مورد نیاز، و عملکرد ایمن برای موتورهای موشک سوخت مایع می‌باشد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
?
فرمت:
PDF,
آپلود شده توسط:
yusef_22
yusef_22
1394/03/15

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی معرفی موتور موشک به زبان ساده

تعداد دیدگاه‌ها:
5
کتاب فروشی است و هزینه داره لینکش ایراد نداره که دوستمون نوشته (لینکش ناقصه .لطفا درستش کنیددددددد!!!!!! ممنون )
[quote='mehranibehrooz']لینکش ناقصه .لطفا درستش کنیددددددد!!!!!! ممنون[/quote]
درود
روی گزینه پیش نمایش کلیک کنید.
لینکش ناقصه .لطفا درستش کنیددددددد!!!!!! ممنون
بسیار کتاب خوبیه حتما مطالعه بفرمایید
سوخت را تحت فشار قرار می‌دهد و تنظیم فشار محفظه‌ی حامل سوخت (پیشرانه)‌ و کنترل‌های ساده جاری شدن سوخت به محفظه‌ی احتراق کارکرد یک موتور موشک کوچک با سوخت مایع را به سادگی کارکرد یک موتور اتومبیل می‌سازد. ولی سوال اینجاست که با وجود این سادگی چرا بسیاری از موتورهای موشک که توسط افراد آماتور طراحی می‌شوند عمل نمی‌کنند و شاید منجر به صدمه و آسی
معرفی موتور موشک به زبان ساده
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک