رسته‌ها
فاجعه تمدن و رسالت اسلام
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 42 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 42 رای
هنوز توضیحاتی برای این کتاب ثبت نشده
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
259
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
siavash1350
siavash1350
1394/03/12
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فاجعه تمدن و رسالت اسلام

تعداد دیدگاه‌ها:
6
سلام وقت بخیر تشکر و امام زمان دعاگویتان باشد از اینکه به راحتی کتاب را در اختیار مشتاقین قرار می دهید
انتقاد جای اقدام را گرفته، همۀ ما دوشمن را معرفی مکنیم!، اما دوست کییه؟، کی به نفع ما راه میره؟، یا خجالتی مکشیم ؟یان انک جرئتش نداریم بگیم!، کدوم اندیشۀ یا کدم جهت یا کی دوست ماست؟، چون: همین کسی یا جهتی یا اندیشۀ کی معرفیش مکنیم، با یک عالم دوشمن است.
[quote='دبیرزادهpersiansidha']به persiansidha ، شما درست گفتید که سید فطب واخوان المسلمین ( شاید جمالد الدین اسد آبادی) . . . [/quote]
درست می فرمایید جناب دبیرزاده مثلا همین ایمن الظواهری سالها با آمریکاییها در جهت تعلیم جهادیها و اعزام آنها به افغانستان همکاری نزدیک داشته ولی من فکر میکنم اینها اتحادهای استراتژیک موقتی هستند که به طور مکرر بین طرفهای تندرو شکل میگیره و به نوعی از هم تغذیه میکنن و نیرو میگیرن . ( مثل توافق نانوشته نتانیاهو و احمدی نژاد )
ناگفته نماند برخی از جنبشهای اسلامی هم دیدگاههای اقتصادیشون به چپها نزدیکتر بوده مثل همین دیدگاه غالب اقتصاد دولتی یا شبه دولتی و یارانه ای و صدقه ای و از همه مهمتر شعار خودکفایی رایج در دولتمردان خودمان .
به persiansidha ، شما درست گفتید که سید فطب واخوان المسلمین ( شاید جمالد الدین اسد آبادی) از پیشگامان خلافت اسلامی و تکفیری های روزگار نوین اند ، اما در تاریخ نوین نه تنها اسلامگرایان رودررو با غرب نبوده اند بلکه در بسیاری از جنبه ها همسویی داشته اند و غرب از آنها پشتیبانی هم میکرده است ، از جمله خود سید فطب را غرب پشتیبانی میکرد تا حکومت ناصر و چپگرایان را سست کند یا در افغانستان زمان جنگ سرد، همین اسلامگرایان از همپیمانان وفادار غرب بوده اند و حتی از دید باورهای اقتصادی و مذهبی آنها بیشتر با سرمایه داری و کنسرواتیسم غربی همسویند .
خیلیها معتقدن سید قطب نظریه پرداز اصلی قرار دادن اسلام در برابر غرب هست و حتی ظهور خشونت بی رویه در جنبشهای اسلامی مثل همین داعش رو ناشی از نظریات او میدونن . تقریباً‌ در همون زمانها هم آراء لئو اشتراوس مورد توجه عده ای از متفکران آمریکایی قرار گرفته بود که اینطور که گفته میشه از دل اون آراء افرادی مثل رامسفلد ظهور می کنن . پیشنهاد می کنم مستند " Power of Nightmares ‌"‌ ساخته Adam Curtis رو ببینید.
فاجعه تمدن و رسالت اسلام
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک