رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

ارباب حلقه ها - بازگشت پادشاه - جلد 6

ارباب حلقه ها - بازگشت پادشاه - جلد 6
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 601 رای
نویسنده:
مترجم:
رضا علیزاده
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 601 رای
✔️ ارباب حلقه‌ها:بازگشت پادشاه یا The Return of the King سومین جلد از سه گانه حماسی خیالی به قلم ج.ر.ر. تالکین است. ماجراهای این کتاب در دنیای فانتزی ساخته شده توسط تالکین، به نام سرزمین میانه اتفاق می افتد.

این کتاب خود مشتمل بر ۲ بخش و یک ضمیمه است: کتاب پنجم و کتاب ششم. ماجراهای این کتاب در ادامه کتاب دو برج واقع شده و با آشکار شدن ادعای پادشاهی آراگورن، محاصره بزرگ شهر سفید میناس تریت توسط ارتش سیاه سارون، کمک سواران روهان برای شکستن محاصره شهر و کشته شدن پادشاه روهان تئودن، نبرد نهایی در برابر دروازه های سیاه موردور و از سوی دیگر ورود فرودو بگینز و سام گمگی به موردور، رفتن به کوه هلاکت و انداختن حلقه به درون آتش توسط فرودو بگینز و از میان رفتن سارون اغاز شده و با تاجگذاری آراگورن به عنوان شاه اله سار، ازدواج او با آرون و سفر فرودو بگینز و بیلبو بگینز به همراه گندالف ساحر، گلادریل و ارباب الروند به سوی سرزمین والینور در آنسوی دریاها به پایان می رسد.

کتاب بازگشت پادشاه ضمیمه ای در انتها بهمراه دارد که به ضمایم مشهور شده است. در ضمایم تالکین می کوشد تصویری کلی از گیتی شناسی خود به خواننده ارائه کند و به گفته خود او هدف از این ضمایم "پر کردن برخی شکافها" در متن داستان است و شمال تاریخچه پادشاهان و فرمانروایان، سالمشار وقایع مهم در دورانهای اول و دوم و سوم و نیز دغدغه های زبانشناختی وی درباره زبانهای باستانی و رایج سرزمین میانه از جمله زبان الفی است.

سرفصلهای کتاب:
برج کریت آنگول
سرزمین سایه
کوه هلاکت
دشت کورمالن
کارگذار و شاه
جدایی های بسیار
عزیمت به خانه
پاکسازی شایر
لنگرگاه های خاکستری
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
قاصدك
قاصدك
1388/09/09

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ارباب حلقه ها - بازگشت پادشاه - جلد 6

تعداد دیدگاه‌ها:
28
[quote='mt1397']با توجه به شناخت پروفسور تالکین [/quote]
سلام. قراره سریالش ساخته بشه. به نظرتون به چه دوره و اتفاقی اشاره داره؟ کدوم بخش کتابها دوباره مروری داشته باشم که بدونم ماجرای سریال از چه قراره؟
درخت سپید تیریون، درخت سپید میناس تریت، درخت سپید میناس ایتیل (درختِ ایسیلدور)، درخت سپید میناس آنور، درخت سپیدی که 27مین شاه گوندور یعنی تاروندور کاشت، درخت سپیدِ تل پریون، درخت سپید تول‌ اره‌سئا، درخت سپید نومه-نور، درخت سپید والینور.
با توجه به شناخت پروفسور تالکین به اساطیر نورس، این 9 درخت سپید سرزمین میانه، یادآور درخت ایگدراسیل در اساطیر نورس است که 9 جهان را به هم پیوند می دهد.
اینجا دیگه اخرشه.اگه داستان رو از اولش دنبال کردین با خوندن این قسمت تازه میفهمین که چرا تالکین معتقد بوده که یک داستان خاص و نه عامه پسند نوشته(بر خلاف فیلمش به کارگردانی پیتر جکسون)و بابت فروش فوق العادش اصلا خوشحال نشده.چون فکر میکرده که داستانش واقعا خاص نبوده.قضاوت با خودتون.فرش کتاباش+فیلمهاش...بقیه ی کتابهای استاد تالکین رو هم از دست ندین.به نظرات من در بقیه ی صفحات مربوط به اثار تالکین در کتابناک هم توجه کنین.خوشحال میشم اگه نظراتتون رو با ایمیل من هم در میون بگذارین[email protected]
بازگشت شاه يعني تهش،ته تهش ، اگه اين كتاب رو نخوندي دو راه داري يا بري بخونيش يا بري بميري ،ببخشيد كه اينقدر ركم.:-)
بهترين كتاب دنياست ...
در يك كلام ... تالكين بي نظيره ... دنيايي مجازي رو خلق كرده از سرزمين ميانه ... اگه كفر نباشه بايد بگين تو نويسندگي خداس!
کتاب بازگشت پادشاهو دانلود میکنم ولی وقتیمیخوام بخونم نمیادددد . ؟؟؟؟
ارباب حلقه ها - بازگشت پادشاه - جلد 6
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک