رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
سروانتس
امتیاز دهید
5 / 4
با 2 رای
نویسنده:
مترجم:
محمود حدادی
امتیاز دهید
5 / 4
با 2 رای
✔️ رمان تاریخی در ادبیات آلمانی سنتی قوی دارد. این سنت در نیمه ی اول قرن بیستم با شدت بیشتری بروز کرده است که یوسف و برادرانش اثر توماس مان، مرگ ویرژیل اثر هرمان بروخ، گویا اثر لیون فوشتونگر و زندگی هانری چهارم اثر هاینریش مان از جمله نمونه های برجسته ی آن است. سروانتس نیز بیش یک رمان تاریخی است تا زندگی نامه ی فردی. چنان که فیلیپ دوم، پادشاه مقتدر اسپانیا در نیمه ی دوم قرن شانزدهم، شخصیت دوم آن است. فیلیپ مظهر عظمت اسپانیا، و هم نشانه ی فروپاشی قدرت این کشور در مقام نماد عینی قرون وسطی است. سروانتس با این شاه هم عصر بود، چرخش تارخی زمان خود، زوال نظام قرون وسطایی و شکل گیری منش شهری گری را با دیدی آگاهانه دریافت، با تجربیات یک زندگی پرحادثه این دید را پخت و پرورد و در سال های پیری با آفریدن شهسوار پرآوازه ی خود به ناکامی های خویشتن و بزرگان همروزگارش جلوه ای طنزآمیز، فلسفی و در عین حال شیرین و پراحساس داد.
از این دیدگاه می توان سروانتس اثر برونو فرانک را تفسیری دانست، زنده و درخشان بر رمان جهانی و ماندگار دن کیشوت. در این رمان بینش و فرهنگ انتقال می یابد، بدون این که از این بابت افسون و جادوی قصه به هم بخورد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
simin
simin
1394/03/02

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سروانتس

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
سروانتس
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک