رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
شاهنامه فردوسی - جلد 2
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 5 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 5 رای
ویراستار: فریدون جنیدی

شاهنامه فردوسى، ویرایش «فریدون جنیدى»، مجموعه‌اى در6 دفتر است که یک دفتر آن، پیشگفتار بر ویرایش شاهنامه فردوسى(در 478 صفحه در قطع رحلی) و 5 دفتر دیگر(در قطع رحلی)، متن شاهنامه ویراسته فریدون جنیدی است که با بهره‌گیری از 27 سنجه (معیار) به ویرایش شاهنامه پرداخته اند.
ویراستار ابیاتی که به نظرش الحاقی بوده، از متن شاهنامه حذف نکرده و تنها ابیات الحاقی با قلم ریز و ایرانیک از ابیات اصیل جدا شده اند. در پانویس هر صفحه از این 5 دفتر، دلایل ویراستار بر افزودگی(الحاقی بودن) هر بیت، نوشته شده و توضیح درباره ابیات اصیلی که پیراسته و آراسته شده‌اند و یا نیاز به گزارش بیشتر (برای خواننده) دارد، در زیر‌نویس صفحه مربوط به آن ابیات ثبت شده است. روش ویراستار، روشی نو و به تعبیری «ویرایشی ایرانی» است که از دیدگاه علم تصحیح متون، می‌توان آن را «تصحیح التقاطی» دانست. ویراستار با روش‌های ذوقی (استحسانی)، محتوایی، انتقادی و قیاسی هم به کلّی بیگانه نبوده و در برخی موارد (افزون بر سنجه‌های ویژه‌شان برای ویرایش شاهنامه) با بهره‌گیری از سنجه‌های روش‌های مذکور به ویرایش شاهنامه پرداخته است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
simin
simin
1394/02/31

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی شاهنامه فردوسی - جلد 2

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
شاهنامه فردوسی - جلد 2
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک