رسته‌ها
بابا گوریو
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 24 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 24 رای
✔️ نویسنده کتاب، انوره دو بالزاک، در بابا گوریو که یکی از مهم ترین و زیباترین آثار اوست، عمیقا به مفهوم مهر پدری و حماسه پدر بودن می پردازد. «پدری» و روابط بین پدر و فرزند همیشه یکی از مضمون های آثار بالزاک بوده است، اما بابا گوریو یک مورد استثنایی است. بالزاک نوشتن بابا گوریو را سه ماه پس از اینکه خود پدر شده بود آغاز کرد و در همان ابتدا از اهمیت اثرش آگاه بود.
این کتاب در مورد پیرمرد رشته فروش سابق، گوریو است که دو دخترش را از هرچیزی در این دنیا بیشتر دوست دارد و به معنای واقعی کلمه حاضر است برای آن ها بمیرد. گوریو یک پیرمرد با عزت و احترام است که همه ثروت خود را برای خوشبختی دخترانش خرج کرده و حالا خود در پانسیون خانم ووکر زندگی ساده ای دارد. در این پانسیون گوریو را بابا گوریو صدا می زنند. بابا گوریو به خاطر علاقه بیش از خود به دخترانش، همه جور رنجی را تحمل می کند. از رنج تحقیر شدن توسط دامادهایش گرفته تا رنج گرسنگی و حتی نادیده گرفته شدن توسط دختران خودش. او فقط می خواد دخترانش در زندگی کمبودی نداشته باشند. یکی دیگر از ماجراهای اصلی رمان بابا گوریو در مورد اوژن راستینیاک است. دانشجویی جوان که از روستایی به پاریس آمده است و می خواهد طعم موفقیت و ثروت و همچنین لذت زندگی اشرافی به سبک پاریسی ها را بچشد. راستینیاک هم در پانسیون ووکر اقامت دارد و در ادامه داستان همدم بابا گوریو می شود.
بالزاک کتابش را با توصیف هایی مفصل در مورد محیط پانسیون خانم ووکر و همچنین با تشریح شخصیت آدم هایی که در آن سکونت دارند شروع می کند. کلماتی که پس از خواندن آن ها کاملا متوجه می شوید که با چه آدم هایی در این این رمان روبه‌رو هستید. اما این توصیف های خواندنی تنها شروع داستان است و شما هرچقدر جلوتر بروید خواندن بابا گوریو برایتان دلچسب تر و زیباتر می شود. و پایان کتاب. یک پایان درجه یک، سرشار از احساسات و بی نهایت تاثیر گذار، در حدی که خود نویسنده هم تحت تاثیر قرار گرفته و مترجم، مهدی سحابی، این موضوع را به خوبی در قالب یک توضیح کوتاه به خواننده می فهماند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
289
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
iCe__BoY
iCe__BoY
1394/02/15

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بابا گوریو

تعداد دیدگاه‌ها:
2
از میان رمان های بالزاک که تا کنون خوانده ام، باباگوریو را از همه بیشتر دوست دارم.
داستانش جذاب، تعبیراتش عمیق و نصیحت های آن پذیرفتنی ست.
شخصیت اصلی داستان باباگوریو نیست، اوژن ( جوان دانشجو) است و داستان بر محور زندگی و احوال او پیش می رود، اما کتاب به نام باباگوریو موسوم شده شاید چون رنج های او جانسوز تر است.
کتاب به تلخی پایان می یابد، اما این تلخی عین حقیقت است و لذا خواننده بیش از آنکه اندوهگین شود، هشیار می گردد.
ترجمه به آذین پخته تر و فاخر تر و ترجمه سحابی امروزی تر و ساده تر است.
ترجمه به آذین بهترین و روان ترین ترجمه از این کتاب است. ترجمه مهدی سحابی زیاد جذاب نیست و کمی خشک است.
PDF
14 مگابایت
بابا گوریو
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک