رسته‌ها

زاده اضطراب جهان: ۱۵۰ شعر از ۱۲ شاعر اروپایی

زاده اضطراب جهان: ۱۵۰ شعر از ۱۲ شاعر اروپایی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 39 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 39 رای
شاعرانی که نمونه هایی از شعرشان در این دفتر آمده است، همه از نوآوران بنام سرزمینهای خویشند. در اروپا شهره اند و چهرهای متشخصی درگونه هایی از شعر جهانند. شعرشان به زبانهای گوناگون ترجمه شده است. بعضی برندهٔ جایزهٔ نوبل شده اند، به بعضی نیز جایزه های فرهنگی ملی و بین المللی دیگری اهدا شده است. بااین همه درکشور ما تنها بعضی از آنان آن هم تنها با چند شعر پراکنده درنشریه هایی معرفی شده اند یا تنها نامی از آنان به مناسبت هایی برده شده است. اما مجموعهٔ مستقلی از شعرشان تاکنون منتشر نشده است. اگرچه گاه از بعضی شان داستانهای کوتاه یا حتی رمانهایی به فارسی درآمده است.
پیداست که این امر، مشکل آنان یا شعرشان نیست. بلکه مشکل ماستکه با بسیاری از پدیده ها و عرصه های فرهنگ جهانی بی رابطه یا کم رابطه ایم، و گاه نیز "رابطه" را به خبرهایی دست و پا شکسته یا اطلاعی بس مختصر و سطحی تقلیل داده ایم.
شاعران در هر کجا هستند "زادهٔ اضطراب جهانند". اما شاعران این دفتر در موقعیت تراژیک ویژه ای نیز گرفتار بوده اند که دنیای معاصر را سخت در خود فروپیچیده است.
برگرفته از درآمد کتاب محمد مختاری
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
370
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
5IVE_6IX
5IVE_6IX
1394/02/04

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی زاده اضطراب جهان: ۱۵۰ شعر از ۱۲ شاعر اروپایی

تعداد دیدگاه‌ها:
3
و منتقدان این مرز و بوم بودند و بخصوص در کتاب زاده اظطراب جهان واقعا استادانه کار ترجمه رو انجام دادند.
برای مظلومیت او سخت بهم میریزم و کینه ای به
ایشـــون از آبرومند ترین و تیزبین ترین ادیبان و منتقدان این مرز و بوم بودند و بخصوص در کتاب زاده اظطراب جهان واقعا استادانه کار ترجمه رو انجام دادند.
برای مظلومیت او سخت بهم میریزم و کینه ای به وسعت شتر در دل دارم. واقعا این شعر ها رو باید بوئید تا عطر عشق به ادبیات را توانست لمسید.
یادش جاودانه
خیلی وقت بود دنبال این کتاب بودم
مترجم درجه یک
و شعرهای عالی
زاده اضطراب جهان: ۱۵۰ شعر از ۱۲ شاعر اروپایی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک