رسته‌ها
With the Persian Expedition
امتیاز دهید
5 / 3.9
با 8 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 3.9
با 8 رای
صد هزاران لاله خون شد بانگ مرغی برنخاست

فقط ببینید در باغ داناهو در کرمانشاه چه سبزی یا میوه‌ای از قلم افتاده و یا، هنگام ترک کرمانشاه به جانب اراک جهت اجرای مأموریتی، برای او و چند نفر از همراهانش چگونه در کنگاور به قدر چند صد نفر غذا تدارک دیده‌اند در صورتی که مردم بیچارۀ ما از مرز خسروی تا قزوین در حالی که دست‌های بی‌جانشان گیاه‌‌های وحشی را به نزدیک دهان برده جان داده‌اند (البته این چیزی است که او در این مسیر دیده؛ در خراسان و جاهای دیگر هم وضعیّت به همین وجه بوده است).

برای یک و نیم میلیون ارمنی که در همان زمان‌ها به دست عثمانی قتل عام شد یا کمتر از یک میلیون یهودی که در جنگ جهانی دوّم کشته شد همین الآن هم چه هیاهوها که نمی‌کنند در صورتی که حدوداً 10 میلیون نفر از جمعیّت تقریباً 15 میلیونی مملکت بیچارۀ ما یا مستقیماً به دست نیروهای روس و عثمانی کشته شدند و یا غیرمستقیم و در نتیجۀ تجاوز آنها و انگلیسی‌ها از گرسنگی مردند و وبای حاصل از تعفّن اجسادشان هم بقیّه را به کام نابودی کشید.
بیشتر
در کشور شما در دسترس نیست
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Daftarpour
Daftarpour
1394/02/15
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی With the Persian Expedition

تعداد دیدگاه‌ها:
1
به نظرم این کتاب به فارسی ترجمه شده باشد چون دیده‌ام اهل تاریخ به آن اشاراتی کرده‌اند. امیدوارم دوستان اگر از چنین ترجمه یا ترجمه‌هایی مطّلع هستند از سر لطف مرا باخبر بفرمایند. عنوان آن را می‌توان به صورت با اردوی اعزامی به ایران به فارسی برگردانید.
With the Persian Expedition
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک