رسته‌ها

تاریخ جنبش کمونیستی بین‌المللی - جلد 1

تاریخ جنبش کمونیستی بین‌المللی - جلد 1
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 27 رای
مترجم:
بهمن احمدی
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 27 رای
نویسنده: گروه نویسندگان شانگهای

✔️«تاریخ جنبش کمونیستی بین‌المللی» از «گروه نویسندگان شانگهای» کتاب ارزشمندی است که هر فرد انقلابی باید آنرا مطالعه نموده از آن بیاموزد. در این کتاب تاریخ پیدایش مارکسیزم و مبارزات مارکس، انگلس و همراهانشان با جریانات انحرافی به تحلیل گرفته شده است. با مرور این تاریخ می‌توان به اصول بنیادی مارکسیزم ـ لنینیزم آشنایی یافت و اهمیت مبارزه در برابر اپورتونیزم در درون جنبش کمونیستی را درک نمود.
«انتشارات محسن» با توجه به اهمیت این کتاب، جلد اول «تاریخ جنبش کمونیستی بین‌المللی» را که سالهای ۱۸۴۸ الی ۱۸۹۵ را در بر دارد بازتایپ و پی‌دی‌اف نموده و در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌دهد. کار روی جلد دوم آن نیز جریان داشته و متن دیجتال آن در اختیار نسل جوان قرار خواهد گرفت.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
236
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
waterfall96
waterfall96
1393/12/19
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ جنبش کمونیستی بین‌المللی - جلد 1

تعداد دیدگاه‌ها:
6
[quote='asmit19old persia123456789012345678901234567890hamedazimiilogical positivism']دیکتاتوری ،یعنی نبود ازادی و استقلال و محو دمکراسی دیگر چه فرق میکند چه طبقه ای انرا اعمال میکند .[/quote]
چرا فرقی نمی‌کند؟ در جامعه بورژوازی زیر نام دموکراسی یک اقلیت کمتر از یک فیصد بر اکثریت ۹۹ فیصد دیکتاتوری اعمال می‌کند، اما در یک جامعه سوسیالیستی اکثریت ۹۹ فیصد بر یک اقلیت کوچک جامعه دیکتاتوری اعمال می‌دارد.
اگر تاریخ انقلاب شوروی و چین و جوامع سوسیالیستی گذشته را از روی کتابهای تدوین شده امپریالیستها بررسی کنیم طبعا در آن جز کشتار و بدبختی و سیهروزی چیزی به شما پیشکش نمی‌کنند. اما اگر همه‌جانبه این جوامع را بکاویم، دستاورد های بزرگ انسانی را می‌توان در آنها دید. البته اشتباهاتی نیز درین جوامع صورت گرفت که کمونیستها خود بارها آنها را جمعبندی کرده مورد انتقاد قرار داده اند.
استالین را که امپریالیستها می‌کوشند بدتر از هیتلر تمثیل کنند، در حقیقت رهبر بزرگی بود که به گفته چرچیل شوروی را با گاو‌آهن تحویل گرفت و با تراکتور تحویل داد. کتاب «دوره استالین بگواهی آمار و ارقام» را بخوانید که دریابید حزب بلشویک تحت رهبری استالین چه کارهای بزرگ و ماندگاری برای اکثریت جامعه شوروی انجام دادند.
دیکتاتوری ،یعنی نبود ازادی و استقلال و محو دمکراسی دیگر چه فرق میکند چه طبقه ای انرا اعمال میکند .
تاریخ جنبش کمونیستی بین‌المللی» از «گروه نویسندگان شانگهای» کتاب ارزشمندی است که هر فرد انقلابی باید آنرا مطالعه نموده از آن بیاموزد. در این کتاب تاریخ پیدایش مارکسیزم و مبارزات مارکس، انگلس و همراهان شان با جریانات انحرافی به تحلیل گرفته شده است. با مرور این تاریخ می‌توان به اصول بنیادی مارکسیزم ـ لنینیزم آشنایی یافت و اهمیت مبارزه در برابر اپورتونیزم در درون جنبش کمونیستی را درک نمود.
«انتشارات محسن» با توجه به اهمیت این کتاب، جلد اول «تاریخ جنبش کمونیستی بین‌المللی» را که سالهای ۱۸۴۸ الی ۱۸۹۵ را در بر دارد بازتایپ و پی‌دی‌ایف نموده به دسترس علاقه‌مندان قرار می‌دهد. کار روی جلد دوم آن نیز جریان داشته، متن دیجتال آن در اختیار نسل جوان قرار خواهد گرفت
درباره کومونیسم همین بس که به سرعت نابود شده و حضور فعالی در عرصه بین المللی ندارد.
امریکا و غربیها طوریقبل از سقوط شوروی میگفتند باعث و بانی تمام بدبختی و جنگ و ... کمونیستها هستند ،وقتی که شوروی متلاشی شد جهان به جهان بهترین تبدیل نشد ،بلکه کشورهای استقلال یافته به مرکز مواد مخدر و ایدز و فقر و بیکاری تبدیل شدند نمونه اکراین و حتی روسیه و..... اگر در جامعه کنونی غرب احزاب سوسیالیست کمونیستی وجود نمیداشت همین آزادی و حقوق کارگری که الان در کشورهای اروپایی هست هم نمیبود مانند ایران کنونی میشد . حق گرفتنیست ، سرمایه داران و کاپیتالیسم و صهیونیسم جهانی رسانه را در اختیار دارد و طوری وانمود میکند که کمونیست و سوسیالیسم عامل بدبختی بشر است ، اما نمیگویند که اگر سوسیالیسم نبود الان خان ها و رعیت ها و سیستم فعودال حاکم میبود ، مثلا انقلاب سفید محمدرضا شاه ایران بخاطر مبارزات توده و سوسیالیست ها بود ، ما طبقه ی متوسط و پایین جامعه که ۹۹درصد جامعه هستیم تنها راه نجاتمان سوسیالیسم است، و گریز ناپذیر ، بدون تغییر و بدون مبارزه حقوق مادی و معنوی ما کمتر از قبل خواهد شد
کمونیستها در شعارها خوب ظاهر شده و می شوند ولی در عمل هیچ چیزی جز فلاکت و بدبختی برای مردم ندارند.
تاریخ جنبش کمونیستی بین‌المللی - جلد 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک