رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
آشنایی با ادیان بزرگ
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 65 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 65 رای
.
دین یکی از موضوعاتی می باشد که به دلیل تنوع زیاد آن به سختی می توان تعریف جامع و کاملی از آن ارائه کرد و هر کس از زاویه نگاه خود آن را تعریف می کند. این موضوع به دلیل پدیده ای که هیچ گاه از انسان جدا نشده ، برای پژوهشگران اهمیت فراوانی دارد در این هنگام ، تاءثیر شگفت آور دین در زندگی بشر و نقش آن در رشد و شکوفایی علم و هنر روشن می شود. فایده دیگر مطالعه تاریخ ادیان ، بهره بردن از آن در برقراری ارتباط با افراد و جوامع گوناگون است . از این رو، دولتهای بزرگ برای تحمیل سیطره خود بر دولتهای کوچک ، به سراغ خاور شناسان می روند و از آگاهیهای آنان در باب روحیات و باورهای ملتها استفاده میکنند. تحقیق در تاریخ ادیان برای دینداران سود معنوی دارد و به باورهای دینی ایشان عمق می بخشد. آنان در بحث خود، کژیها ونابهنجاریهای ادیان رقیب را جستجو می کنند و در صددند درستی دین موروثی و مقبول خویش را ثابت کنند. همچنین در این رشته ، فهم درست اعتقادات دینی ملتها میسر گردد و تنها پس از آن می توان راه راست را به آنان نشان داد و کاستیهای آن ادیان را تفهیم کرد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mohamad52
mohamad52
1393/08/26

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آشنایی با ادیان بزرگ

تعداد دیدگاه‌ها:
3
با سلام
بسیار متشکرم از کتاب خوبتون از شما بزرگواران خواهشمندم کتاب هایی در زمینه آیین مهرپرستی و آشنایی با این آیین کهن بیاورید
تشکر
به نظر من دین یک ارتباط بین خالق و مخلوق است. و متاسفانه امروزه ملعبه عده ای افراد سود جو شده است. امروزه کثیف ترین کاری که در مورد دین انجام می شود استفاده ابزاری و سیاسی کردن آن میباشد و نتیجه آن از بین رفتن قداست دین و حتی خدا میباشد. (چیزی که به عینه در جامعه ما دیده می شود) ا نمونه تسنن آن هم در کشورهای عراق و سوریه ولبنان مشهود است. البته نمونه یهودی آن هم در اسراییل وجود دارد بطوریکه امروزه عده ای نژاد پرست با درک غلط از آموزه های تورات به قتل و کشتار افراد غیر یهود می پردازند.
دین را چگونه می توان تعریف کرد؟ اختلاف دو بینهایت : گروهی آنرا افیون ملتها و گروهی آنرا تنها راه نجات می نامند گروهی به نام دین چه جنایتها که نکردند: دوران قرون وسطا؛ جنگهای صلیبی؛ تفتیش عقاید و در حال حاضر طالبان و داعش نیک که بنگریم چه زیباست آموزه های اسلام که لا اکراه فی الدین را آویزه گوشمان قرار داده و ما را به شنیدن حرفهای دیگران و انتخاب بهترین آنها دعوت می کند.
آشنایی با ادیان بزرگ
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک