رسته‌ها
راز کیهان
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 62 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 62 رای
✔️ اودیسهٔ فضایی یا راز کیهان نام داستانی در گونهٔ علمی-تخیلی است. ایدهٔ ابتدایی این رمان برگرفته از داستان کوتاهی از همین نویسنده به نام «نگهبان» است.
داستان کوتاه «نگهبان» از جمله آثار معروف آرتور. سی.کلارک است. این داستان قالبی سنتی و قرار دادی دارد و شخصیتهایش، همه آدمهایی معمولی‌اند که به یک مأموریت اکتشافی به کرهٔ ماه می‌روند و در آنجا با پدیده‌های شگفت‌انگیز روبه‌رو می‌شوند. داستان هرچند، بیانی سر راست و طبیعی دارد، قوّه تخیل را سخت بر می‌انگیزد و خواننده را به تفکر وامی‌دارد.
«استانلی کوبریک» کارگردان بزرگ آمریکایی در سال ۱۹۶۸ براساس این داستان کوتاه، فیلم معروف و مجلل «نگهبان یا اودیسهٔ فضایی:۲۰۰۱» را ساخت که گروهی از منتقدان آن را به عنوان مهم‌ترین و برجسته‌ترین فیلم علمی-تخیلی تاریخ سینما قلمداد کرده‌اند. فیلم دربارهٔ دخالت انسان در کیهان و کهکشانهاست. «استانلی کوبریک» البته در داستان تغییراتی داده و از جمله شخصیتهای انسانی آن را، در پایان به صورت آدمهای ماشینی تکامل یافته‌ای درآورده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
279
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
miran2009
miran2009
1393/08/05

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی راز کیهان

تعداد دیدگاه‌ها:
5
اینئ نویسنده در زمینه ادبیات داستانی هم دیدگاه های گران مایه ای دارد. یکی از کتاب های او «هزارتوی داستان» است.
سلام به همه کتابناکی های عزیز کتاب راز کیهان از جمله کتابهای خوب است خواندنش را به دوستان توصیه میکنم
واقعا ازت ممنونم جناب miran 2009.من دنبال سری کتابهای ادیسه بودم.اگه جلد دوم و سوم و چهارمشم بتونی اپلود کنی یا لینک دانلودش برام بفرستی ممنون میشم.امیدوارم موفق باشی.خیلی خوشحالم کردی من عاشق ارتور کلارکم.موفق باشی
رمان خیلی خوب و جالبیه, دست آپلود کننده درد نکنه اما کاش می شد اودیسه ی 3001 رو هم دانلود کرد.
بازم ممنون!
PDF
6 مگابایت
راز کیهان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک