رسته‌ها

ف‍ره‍ن‍گ‌ س‍ن‍س‍ک‍ری‍ت‌ - ف‍ارس‍ی‌ - جلد 2

ف‍ره‍ن‍گ‌ س‍ن‍س‍ک‍ری‍ت‌ - ف‍ارس‍ی‌ - جلد 2
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 72 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 72 رای
شاخه هندی گروه زبان هند و ایرانی، زبانی را دربرمی‌گیرد که هندی‌ها پس از جدایی از ایران به کار می‌بردند. این زبان هر چند در آغاز با شاخه ایرانی خود تفاوت نداشت به تدریج ویژگی‌هایی به خود گرفت که آن را از شاخه ایرانی خود ممتاز ساخت. هندی‌های باستان برای این زبان کهن خود واژه سنسکریت را به کار برده‌اند که اصطلاحا به معنی «پخته، پرورده، فصیح و کامل» است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
837
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1393/08/02

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ف‍ره‍ن‍گ‌ س‍ن‍س‍ک‍ری‍ت‌ - ف‍ارس‍ی‌ - جلد 2

تعداد دیدگاه‌ها:
4
درود
جایی خواندم که ریشه و مادر همه زبانهای دنیاست و از حدود 30 هزار سال پیش تا امروز با این زبان مرده و باستانی صحبت شده است. با آنکه زبان مرده ای است و عده بسیار کمی با آن صحبت می کنند و زبان متون مذهبی است خوب است که بسیاری هنوز به آن علاقه دارند تا یاد بگیرند و البته کار بسیار سختی است اما غیر ممکن نیست. منم علاقمند به یادگیری این زبان هستم. در اینترنت سایتهای خارجی خوبی برای فراگیری این زبان هست و نرم افزار هم ظاهر وجود دارد. این سایتها الفبا و مقدمات و لغات ساده و روزمره رو بخوبی یاد می دهند ولی متاسفانه هنوز فرصت مطالعه جدی برای خودم فراهم نشده است. امیدوارم در زندگی کمی از آن را یاد بگیرم.
بسیار ممنون از این دو فرهنگ خوب به زبان شیرین فارسی
سانسکریت از ریشه زبان های هند اروپایی است که در شناخت ریشه لغات و کلمات مشترک زبان ها و منشا یابی زبان نقش بسزایی دارند.
علاوه بر آن ترجمه آثار به این زبان که در هند کم نیستند به غنای فرهنگ،تاریخ و علم بشر کمک شایانی می کند.
این فرهنگ مربوط به زبان باستانی هندوستان است که دیگر رایج نیست و با زبان فعلی این کشور کاملا متفاوت است و این کتاب برای زبانشناسان مفید است تا برای افراد عادی و بیشتر جنبه زبانشناسانه و ایتیمولوژی دارد و نباید آنرا با دیکشنری سنسکریت فارسی اشتباه گرفت.
ولی حیف که این دو جلد مربوط به آموزش زبان سانسگریت نیستند و صرفآ فرهنگیست ارزشمند و در خور .و دست شما درد نکنه خصوصآ هانیه خانم گرامی که زحمت این ها را متقبل شده اند.
ف‍ره‍ن‍گ‌ س‍ن‍س‍ک‍ری‍ت‌ - ف‍ارس‍ی‌ - جلد 2
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک