رسته‌ها
چلکاش و چند داستان دیگر
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 30 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 30 رای
✔️ عناوین داستان های کتاب:
چلکاش / اندوه بی پایان / ماکارچودرا / کانوالوف / مکافات / پری کوچک و چوپان جوان / چند روز در نقش سردبیر روزنامه / ابلیس

از داستان چلکاش:
آسمان کبود سرزمین جنوب را گرد و غبار فراگرفته، تیره و تار ساخته بود. گویی آفتاب سوزان از خلال پرده ای نازک و خاکستری رنگ به دریایی سبز فام می نگریست. سطح محدود لنگرگاه در نتیجه ضربات پاروها و گردش پروانه های کشتی های بخار و پشت گرده ماهی شکل قایق های ترکی و سفاین دیگر شکافته میشد و به واسطه تلاطم دریا عکس خورشید در آن پدیدار نبود. امواج دریا که در زیر بارهای سنگین که بر دوش می کشید خسته و فرسوده می نمود، چون اژدهای زنجیر شده به کنار لنگرگاه از شدت خشم خود را به بدنه های کشتی ها و ساحل میزد و شکوه می نمود، کف کرده به زباله آلود می گشت...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
261
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی چلکاش و چند داستان دیگر

تعداد دیدگاه‌ها:
4
نسخه ی چاپی این کتاب را (همین را) سال های سال قبل از کتابخانه ی عمویم برداشتم و خواندم. کتاب بسیار عالی هست. خواندنش را از دست ندهید.
این مجموعه داستان را خیلی سال پیش خوندم.داستان ابلیسش هنوز یادمه.داستان دو نوع ابلیس.یکی موذیه و داستان دیگرش ابلیسی که از فریب راحت این همه انسان سست به پوچی رسیده و میخواد اقلا در کل زندگیش یه کار خیر انجام بده.داستان نمادین خوبیه داستان ابلیس خیرخواه.همه ی تمایلات انسان به اندازه اش لازمه.انسانی که فقط تمایلات غریزی است آدم بی خودی است که حتی ابلیس را به پوچی میرساند و کسی که همه ی تمایلات خود را از بین ببرد با بشکه ی توخالی فرقی نداره.
ممنون دوست عزیز.
تعداد صفحات ۱ ذکر شده که صحیح آن ۲۶۱ است.
کیفیت اسکن هم عالی است.
چلکاش و چند داستان دیگر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک