رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
دختر کشیش
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 24 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 24 رای
ترجمه دیگر

✔️ اورول در این کتاب بر خلاف بسیاری از نوشته‌هایش قلمی ساده برای بیان داستان انتخاب کرده اما مانند دیگر آثارش مخاطب را با داستانی انتقادی که ذهن را به چالش می‌کشاند مواجه می‌نماید.

دختر کشیش ، زندگی تک‌ دختر یک کشیش متحجر را به تصویر می‌کشد که هر چند تا حدودی روحیه‌ی منحصر به فردی دارد، از کودکی تحت تعلیمات خشک و تحجر گرایانه‌ی پدرش رشد کرده است. جورج اورول در کاری بسیار خاص، حدود یک‌ سوم از صفحات کتاب را صرف توصیف یک روز از زندگی «دوروتی» (شخصیت اصلی کتاب) با تمام جزئیات و اعتقاداتش، برای مهیا ساختن زمینه‌های ادامه‌ی داستان نموده و بعد از آماده‌ شدن ذهن مخاطب باقی ماجراها را به راحتی نگاشته؛ کاری بی‌نظیر که تندی و کندی آن را در جاهای مختلف خیلی خوب کنترل کرده است.
ماجرا اینگونه ادامه می‌یابد که «دوروتی» با آن‌ که خود را فوق‌العاده انسان باایمانی پنداشته و البته هرگز سستی و تنبلی در کار عبادت و کلیسا نداشته و تمام سختی‌ها، فقر و بی‌مسئولیتی‌های پدرش را بر دوش کشیده و حتی به خیلی‌ از مردم فقیر و... کمک می‌نماید، زمانی‌ که به علت دچار شدن به فراموشیِ مقطعی چند روزی به خانه نمی‌آید، از طرف پدر نیز همچون دیگر مردم دهکده که شروع به گفتن حرف‌های بی‌ربط و زدن تهمت‌های عجیب‌ و‌ غریب می‌نمایند، طرد و به یک ولگرد بی‌خانمان تبدیل شده و به دنیایی جدید پای می‌گذارد. دنیایی که او را دچار کشمکش‌های ذهنیتی در ارتباط با مذهب، فقر، پدرش، کلیسا و... می‌نماید.

تبریز: اختر: انتشارات هاشمی سودمند‏‫، ۱۳۹۰
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1393/07/05

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دختر کشیش

تعداد دیدگاه‌ها:
4
من زیاد خوشم نیومد اصلا قابل مقایسه نیست با قلعه حیوانات و 1984. بخش های مختلف سبک نوشتن عوض میشه و جذاب نیست در حالیکه کتابهای دیگه اش مثل روزهای برمه و آس و پاس های پاریس و لندن یا زنده باد کاتالونیا خیلی جذاب هستن.
کتاب خوب و جالبیه به همه دوستان پیشنهاد میکنم مطالعه کنن
موضوع جالبی دارد اما نقطه ضعفش فراموشی گرقتن دختر کشیشه؟(!)
چرا فراموشی می گیره؟ربطی به داستان نداره:stupid:
انتهاش هم چگونه از تمام اتهامات و شایعه های بین مردم تبرئه می شه:stupid:
نویسنده انگار زیاد به فرم و شکل داستان نپرداخه و فقط فکر خود را در داستان پباده کرده به نظر من;-(
دختر کشیش
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک