رسته‌ها

بحران رهبری نقد ادبی و رساله حافظ

بحران رهبری نقد ادبی و رساله حافظ
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 34 رای
نویسنده:
درباره:
حافظ
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 34 رای
این کتاب در دو بخش تدوین شده است. بخش نخست، گفتگوی «ملک ابراهیم امیری» با «رضا براهنی» است. موضوع محوری این گفتگو، بحران رهبری نقد ادبی است. پاره ای از مباحث این بخش عبارتنداز: «معنای درونی کردن مفاهیم تاریخی در ادبیات»، «نویسندگان ادبیات جدی»، «منظومه انقلاب»، «نگاهی کوتاه به شعر حافظ»، «چهار عنصر اصلی شعر»، «رنسانس و خصایص ادبیات غرب»، «شعر چند صدایی چیست؟»، «فروید و یونگ»، «انقلاب و ادبیات»، «انقلاب و رمان»، «سرنوشت شکل های ادبی»، «بررسی ساختاری قصیده» و «اشاره ای به شاهنامه». بخش دوم کتاب نیز مدخلی است در تفسیر و تحلیل اشعار «حافظ».
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
371
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1393/12/22

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بحران رهبری نقد ادبی و رساله حافظ

تعداد دیدگاه‌ها:
5
لطفا نام نویسنده رو با این ادرس مچ کنید
https://ketabnak.com/persons/%D8%B1%D8%B6%D8%A7+%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%DB%8C
سلام منتقد باید شجاعت لازم را در نقد داشته باشد.براهنی چنین است و نقدی خوب و کوبنده دارد . شاید موافق لحن تند او نباشیم اما حق این است که جزو منتقدان انگشت شمار شعر و اذب پارسی است
براهنی، نه شاعر است، نه داستان / رمان نویس است. نه حتّا منتقد ادبی. حتّا زبان فارسی را نیز نمی داند. آدمیه که زیاد، بازخوریهای خودش را از توبره ی غربیان به زبانی الکن به خورد آدمایی که به ایشون اعتقاد دارن، حقنه می کنه.
براهنی کارنامه خوبی ندارد! شور بختانه ایشان خودشان را شاعر هم قلمداد می کنند! در حقیقت ایشان شعر ساز هستند تا شاعر! براهنی فکر میکند قوانین شعر را دریافته و طبق آن قوانین میتواند شعر بسراید! بد دهانی ایشان به تلخ زبانی شان پیشی گرفته!
براهنی منتقد خوبی است. اما زبانی تلخ دارد.
بحران رهبری نقد ادبی و رساله حافظ
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک