رسته‌ها
روژه مارتن دوگار
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 24 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 24 رای
.
در این نوشتار مختصر آثار و اندیشه های "روژه مارتن دوگار "رمان نویس فرانسوی ( 1881ـ 1958) نقد و بررسی می شود" .آلبرکامو "در این نوشته بیشتر هم خود را صرف ارزیابی "خانواده تیبو "ـ اثر برجسته مارتن دوگار ـ کرده است .آلبرکامو درباره "خانواده تیبو "گاه چنین اظهار نظر می کند..." :این کتاب در خواننده شجاعت و ایمان غریبی می دمد .شرط بستن از ورای شک ها و مصیبت ها بر سر سرنوشت انسان، چنان که آنتوان می کند، سرانجام به ستایش زندگی می رسد که هولناک و بی بدیل است .آنچه به سراسر این اثر جان می بخشد دلبستگی شدید خانواده تیبو به زندگی است...خانواده تیبو با دفتر خاطرات طبیب بیمار و با مرگ قهرمان پایان می گیرد .همراه با او جامعه ای نیز می میرد، اما مسئله آن است که بدانیم آنچه یک فرد بلند نظر می تواند از جهان قدیم به جهان جدید منتقل کند چیست . سیلاب های بزرگ تاریخ، قاره ها و ملت ها را در می نوردد و سپس فرو می نشیند ... آنتوان که بازمانده جنگ 1914است آنچه را توانسته است از فروپاشی نجات دهد به ژان پل تحویل می دهد، یعنی به ما ."...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
21
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی روژه مارتن دوگار

تعداد دیدگاه‌ها:
2
این جاست که انسان در یک لحظه ی آشفتگی و بدبختی در می یابد که دروغ است اینکه باید تنها بمیرد. همه ی انسانها در همان زمان می میرند که او می میرد و به همان خشونت می میرند.
فلوبر می گفت: شاهکارها مانند حیوانات تنومندند. ظاهر آرامی دارند.
بزرگ ترین نویسنده ای که نوشته ها و داستان های آلبر کامو را پیروی کرده و بسیار تحت تأثیر آن بوده، زنده یاد صادق هدایت است.
روانش شاد
سپاس از شما کتابناکی های گرامی
روژه مارتن دوگار
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک