رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

ترجمه جلد 4 بحار الانوار - احتجاجات - جلد 2

ترجمه جلد 4 بحار الانوار - احتجاجات - جلد 2
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 39 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 39 رای
بحارالانوار از عمده ترین و گسترده ترین دائرة المعارف بزرگ حدیث شیعه است که روایات کتب حدیث را با باب‌بندی و نظم نسبتا کاملی که شامل کلیه مباحث اسلامی از تفسیر قرآن و تاریخ گرفته تا فقه و کلام و... جمع نموده است. ایشان در تفسیر و شرح روایات از منابع مختلف لغت، فقه، تفسیر، کلام، تاریخ، اخلاق و... استفاده کرده است.
او خود در مقدمه بحار چنین می‌گوید:
«من در آغاز جوانی بر دانش آموزی در انواع علوم حریص بودم و مدتی از عمر خویش را در استفاده از این دانشها سپری کردم، ولی پس از اندیشه در ثمرات این علوم و تامل در علم سودمند برای آخرت دریافتم که زلال علم تنها از سرچشمه وحی و روایات اهل بیت علیهم السلام بدست می آید...» بدین سان علامه که علوم عقلی و نقلی گوناگون عصر خویش را خوانده و در هر یک از آنها استادی توانمند بود وجهه نظر خویش را معطوف به کلمات گهربار معصومین علیم السلام نموده و تمام تلاش خود را در حظ و تعلیم و تعلم آنها صرف کرد. علامه با این اقدام بی نظیر دهها هزار روایت ارزشمند را از خطر نابودی نجات داد.
کتاب بحارالانوار به کتابهای متعدد تقسیم شده که هر موضوع کلی یک کتاب است. هر کتاب نیز دارای ابواب کلی است و زیر مجموعه هر باب کلی بابهای جزئی قرار دارد. جلد جهارم در دو جلد با عنوان کتاب احتجاجات ومناظرات در 83 باب و در باره امام علی بن جعفر علیه‌السلام می‌باشد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
simin
simin
1394/02/04
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ترجمه جلد 4 بحار الانوار - احتجاجات - جلد 2

تعداد دیدگاه‌ها:
4
[quote='Sigurd']خواستم بدانم نظر شما در باره چنین احادیثی چطوره؟[/quote]
درود.
از کسانی که این سخن را بازگفته اند، علی بن ابراهیم است که مردی خرافی و ضد قرآن و از غلاة بوده است. و دیگری، محمد بن جعفر است که نجاشی از گفته ی ابن الولید او را ضعیف دانسته است. راوی دیگر، البرقی نیز به گفتۀ نجاشی و شیخ طوسی و غضائری از ضعفاء و مجروحین است که به احادیث مرسل و کتاب های نامعتبر باور کرده است. شادروان استاد محمدباقر بهبودی نیز او را رد کرده است. دیگر راوی آن، ابن فضال، واقفی مذهب و مخالف امام رضا بود که آشکار نیست مجلسی که امامیه مذهب بوده به چه دلیلی روایت او را پذیرفته است.
راویان چنین حدیث هایی از غلاة هستند که برای باورپذیرتر کردن، آنها را به پیامبر (ص) و ائمه شیعیان چسبانده اند. مجلسی هر حدیثی که دیده، در کتابش تلنبار کرده است، بی آن که در پی درستی و نادرستی آنها بر آید. بنده در یک سند از اهل تسنن هم دیدم که زبان بهشتیان را پارسی دانسته بود!! آن فردی هم که فرمودید سواد علم الحدیث و علم الرجال ندارد.
"جایی در کتاب بحار خونده بودم که زبان اهل بهشت عربی ست، یک فردی در اینجا هم این را تمسخر کرده بود و حدیثش رو هم آورده بود، یادم نیست چی بود وگرنه می نوشتم. خواستم بدانم نظر شما در باره چنین احادیثی چطوره؟ "......
درباره زبان عربی در بهشت به گفته سعدی:
» گر تورا بهشت باشد جای - دیگران دوزخ اختیار کنند«

سلام جناب mt1397
یه جایی در کتاب بحار خونده بودم که زبان اهل بهشت عربی ست، یک فردی در اینجا هم این را تمسخر کرده بود و حدیثش رو هم آورده بود، یادم نیست چی بود وگرنه می نوشتم. خواستم بدانم نظر شما  در باره چنین احادیثی چطوره؟
ترجمه جلد 4 بحار الانوار - احتجاجات - جلد 2
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک