رسته‌ها
تاریخ آل مظفر
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 60 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 60 رای
به اهتمام: دکتر عبدالحسین نوایی

معرفى اجمالى:
تاریخ آل مظفر، نوشته محمود کتبى، به اهتمام عبدالحسین نوایى‏ این اثر را از تاریخ‏هاى محلى مهم و مستقل مى‏توان برشمرد که گزارش‏هایى درباره خاندان مظفر (حاکمان محلى پرآوازه ایران) در بردارد. البته به دلیل گسترش قلمرو این خاندان، آن را از تاریخ‏هاى سلسله‏اى نیز مى‏توان به شمار آورد. آل مظفر  ٧٢  سال در قلمرو پهناورى حکم مى‏راندند که فارس، یزد، کرمان، اصفهان و زمانى آذربایجان و بغداد را فرامى‏گرفت. گفتنى است نویسنده کار خود را از  ٨٢٣  هجرى قمرى آغاز کرد.

ساختار:
نثر کتاب روان و ساده است و بر پایه عنوان‏هاى نویسنده، کمابیش 62 بخش دارد که بیش‏تر آنها با پسوند «ذکر» آغاز مى‏شوند. براى نمونه، «ذکر بیعت امیر مبارزالدین با خلیفه عباسى و محاصره اصفهان». در جاى جاى کتاب نیز با توجه به درون‏مایه گزارش‏ها، شعرهایى با عنوان «بیت» یا «شعر» آورده شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
194
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1393/06/18

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ آل مظفر

تعداد دیدگاه‌ها:
3
احتمالا این کتاب ذیل تاریخ گزیده باید باشد
نسخه با کیفیت بهتر جایگزین شد
با تشکر از جناب kalltun
درود بر شما. چه منبع مهم و خوبی را در سایت قرار دادید. محمود کتبی در سال ۸۲۳ هجری قمری نگارش سرگذشت خاندان مظفری، از ابتدا تا سقوط ایشان را آغاز می‌کند و کتاب خود را ضمیمه‌ی تاریخ گزیده‌ی حمدالله مستوفی قرار می‌دهد. بیش از این توضیح نمی‌دهم و برای آگاهی بیشتر از این منبع تاریخی بسیار مهم، مقاله‌ی ذیل را بخوانید:
معرفی اثر مهم تاریخ محلی
تاریخ آل مظفر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک