رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

نقاوه الآثار فی ذکر الاخیار در تاریخ صفویه

نقاوه الآثار فی ذکر الاخیار در تاریخ صفویه
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 48 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 48 رای
به تصحیح: احسان اشراقی‌

« نقاوه الآثار فى ذکر الاخیار»، تألیف محمود بن هدایت اللّه افوشته‏اى نطنزى اثرى به فارسى در تاریخ صفویه از واپسین ایام زندگانى شاه تهماسب اول تا یازدهمین سال پادشاهى شاه عباس اول( 1007 هجرى قمرى) می باشد.
کتاب بدون وضع باب و فصل و به ترتیب تاریخ وقوع حوادث نوشته شده و مشتمل بر فهرست مطالب، پیش‏گفتار چاپ دوم واول به قلم مصحح؛ آقاى احسان اشراقى، دیباچه مولف و فصول متعدد است.
این اثر ارزنده، در واقع شامل دو کتاب است که نخستین آن در بیان رویدادهاى عمده دوران شاه تهماسب، شاه اسمعیل دوم و شاه محمد خدا بنده تا شروع سلطنت شاه عباس و کتاب دوم که مفصل‏تر از قسمت نخستین است، مربوط به یازده سال اول شهریارى شاه عباس کبیر و گویاى وقایعى است که طى آن‏ها قدرت سلطنت در گیر و دار از میان رفتن عصیان‏ ها و سرکشى‏ هاى سرداران قزلباش تحکیم یافته و متجاوزین بیگانه از ساحت کشور طرد مى‏شوند. آخرین واقعه‏ اى که در کتاب از آن نام برده شده، شکست دین محمد خان ازبک در خراسان و تسخیر هرات بدست پادشاه نام‏ آور صفوى است.
از آن جا که حوادث مندرج در نقاوه الآثار بر حسب تاریخ وقوع آن‏ها تنظیم گردیده و داستان به سال 1007 ق. پایان مى‏پذیرد، محتمل است که نویسنده کتاب یا به ثبت وقایع بعدى اقدام نکرده و یا از آن به بعد که به شصت و نه سالگى رسیده بود، روزگار، بیشتر مجال به او نداده است تا کار خویش را دنبال کند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
simin
simin
1393/11/10
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نقاوه الآثار فی ذکر الاخیار در تاریخ صفویه

تعداد دیدگاه‌ها:
2
سلام سیمین .سپاس فراوان از شما بانوی فرهیخته برای این کتاب ارزنده که بسیار در پی اش بودم....پایدار ومانا باشید خواهر
بسیار عالی. واقعا احتیاج داشتم به این کتاب. دست شما درد نکنه
نقاوه الآثار فی ذکر الاخیار در تاریخ صفویه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک