رسته‌ها
تاریخ جهانگشای جوینی ـ جلد 3
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 84 رای
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 84 رای
تاریخ جهانگشای جوینی ـ جلد 1:
http://ketabnak.com/comment.php?dlid=60309

تاریخ جهانگشای جوینی ـ جلد 2:
http://ketabnak.com/comment.php?dlid=60318

تاریخ جَهانگُشای کتابی فارسی نوشتهٔ عطاملک جوینی دربارهٔ تاریخ مغول و خوارزمشاهیان و اسماعیلیان تا ۶۵۵ق و از آثار مهم از نظر تایخی و نیز ادبی به شمار می‌رود و نمونه‌ای برجسته از نثر فنی پارسی در سدهٔ هفتم ق. است.
نویسنده آن سال‌ها در دربار ارغون و هولاکو و پسرانش، اباقا و تگودار، دارای منصب، و گواه بسیاری از رخدادهای آن دوره بوده و برخی پیش آمدها گذشته را نیز از گواهان آن‌ها و از خاندان خود که از درباریان خوارزمشاهیان و مغولان بوده‌اند، شنیده بوده‌است. تاریخ جهانگشای تاریخ سیاسی محض نیست، زیرا نویسنده هنگام رویدادنگاری، درباره اوضاع اقتصادی، اجتماعی، بافت شهرها و موقعیت جغرافیایی آنها و اسامی قدیمی شهرها نیز توضیحات بی‌همتایی داده‌است.
این کتاب در سه جلد است؛ در جلد دوم، به ویژه مستقیماً مسائل دوران خوارزمشاهی مورد بررسی قرار می‌گیرد. جلد سوم نیز مربوط به اسماعیلیان است که بخش مهمی از تاریخ خوارزمشاهیان را به خود اختصاص داده‌است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
494
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
kalltun
kalltun
1393/05/11

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ جهانگشای جوینی ـ جلد 3

تعداد دیدگاه‌ها:
8
برای مطالع تاریخ اسماعیلیان کتاب خداوندگار الموت نیز مفید است.
درود بر شما، کار های نفیس هرمس بی نظیرند. تذکره و دیوان شمس را در صورت امکان زحمت بارگزاریش را بکشید.
تشکر بی پایان
با تشکر از کتاب اگر کتاب [ آثار الوزرا ] را کسی از دوستان دارد لطفا آپلود کند ؛ من نیاز فوری و اضطراری دارم ...
با سلام مجدد .این جهانگشای که حالا روی سایت قرار گرفته خیلی بهتر از اون قبلی هست هم از حیث اسکن و تایپ و حتی فونت حروف فارسی در این سه جلد بسیار متناسب تر است و خواننده خیلی راحت تر است. فونت حروف قبلی کج بود و شبیه حروف عربی نوشته بودند. فقط خدا کند چیزی از قلم نیافتاده باشد .نه این که بگم مطلبی سانسور و یا حذف شده باشد نه منظورم اصلآ این نیست خدا نکرده ذهنیتی برای دوستان و یا kalltunعزیز نشود باید از این عزیز نهایت سپاس و تشکر را ابتدا تقدیم حضورشان میکردم.ولی چون بازار کتاب ایران با کلمات سانسور و حذف کاملآ آشنا و مآنوس هستند این را گفتم که نکند موضوعی از قلم افتاده باشد که سهوآ ایجاد گردیده نه عمدی.ولی بهر صورت از کتابنام و دوست عزیز آپلود کننده و اسکن و تایپ و چاپ و نشر و همه عزیزان کمال تشکر را دارم و باین زحمتی که متقبل شده اند خسته نباشید عرض میکنم.ممنونم.
این کتاب پیشتر با کیفیت نه چندان مطلوب در سایت قرار گرفته بود.
با تشکر از جناب kalltun که زحمت اسکن مجدد این کتاب را کشیدند.
تاریخ جهانگشای جوینی ـ جلد 3
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک