رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
چهل مجلس
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 45 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 45 رای
شیخ علاء الدوله سمنانی از مشایخ بزرگ عرفان و تصوف ایران سده هشتم قمری، توانست با رویگردانی از جاه و مقام دربار ایلخانان مغول، به سیر و سلوک روی آورد و مروج عرفان، تصوف و اخلاق زمانه خود شود. او با روحیه تسامح و تساهل، اعتقاد راسخ و عملی به تقریب، و تقارب و سازگاری مذهبی، زمینه ایجاد تقریب بین مذاهب اسلامی را فراهم ساخته است. نگاه احترام آمیز و بدون تعصب مذهبی نسبت به دو مذهب شیعه و سنی از وی‍ژگیهای برجسته زندگی، تقریرات و تالیفات وی است.
در کتاب «چهل مجلس» که در مباحث مختلف سیر و سلوکی است، به نزدیک سازی دو مذهب تشیع و تسنن اهتمام نموده و اندیشه های تقریبی را در حالی دنبال کرده که عصر وی دوره تعصبات و نزاع های مذهبی بوده است. وی در خلال مباحث خود، به موضوعاتی چون: منزلت و جایگاه اهل بیت(ع)، فقه اهل بیت(ع)، دفاع از دین مبین اسلام و پیامبر اکرم(ص) در برابر مبلغان بودایی، رد قول قائلان به تناسخ، جایگاه کمیل به عنوان صاحب سر امام علی(ع) و توجیه اختلافات کلامی سخنان امام شافعی و امام ابوحنیفه، توجه نشان داده است که بیانگر رویکرد تقریبی او در این اثر می باشد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
simin
simin
1393/11/06
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی چهل مجلس

تعداد دیدگاه‌ها:
3
در کلمات پیر سمنانی علیه الرحمه ارادت به بزرگان و ائمه اطهار هم هست .مثلا در بیان حدیث کمیل که معروف است به "بیان مراتب حقیقت ازدیدگاه امیرالمومنین روایت شده.از جهتی هم به مساله تاویل خواب هم اشاره کرده اند و اسرار خواب رادررویایی که برایشان اسرار بسم الله را مکشوف ساخته ذکر میکنند.
من خیلی دنبال نوشته های علاالدوله سمنانی بودم. سپاس سپاس

ازاینکه کتب معتبرعرفانی رادرسایت قرارمی دهید سپاسگزارم
چهل مجلس
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک