رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
حیات علمی در عهد آل بویه
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 3 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 3 رای
از متن کتاب:
مهمترین و اساسی ترین وسیله مطالعه همه جانبه درباره هر برهه تاریخی بررسی پیدایش، گسترش و پیشرفت و اقول دولتهای آن دوره است. پیدایش، برآمدن و سقوط دولت آل بویه نیز همانند همه دولتهای دیگر راه شناسایی و آشنایی با شیوه اداره و رهبری آنها در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و علمی است. در این فصل سعی میشود تا وضعیت سیاسی این دولت از آغاز تا انجام به اجمال مورد بررسی قرار گیرد و براساس مدارک و شواهد موجود تاریخی نشان داده شود که پیدایش دولت آل بویه چگونه بوده است؟ ویژگی های اساسی این دولت چیست؟ آنها در چه نواحی از ایران و عراق حکومت کردند؟ برآمدن و دوران اقتدار آنها مربوط به چه زمانی است؟ آیا آنها داعیه حذف خلافت داشتند و در این راه کوشیدند؟ یا برعکس خود با دستگاه خلافت هماهنگ شدند و اهداف آنها را کم و بیش پیگیری کردند و زمینه ساز حکومت دولتهای بعدی گردیدند؟
آل بویه خانواده ایرانی نژاد از اولاد بوdi نام دیلمی است که از ۳۲۰ تا ۴۲۸ ه.ق در ایران جنوبی و عراق فرمانروایی داشتند. آنها را دیالمه نیز می نامند موسس سلطنت دیالمه علی عمادالدوله از امیران مرد آویج بن زیاد و حسن رکن الدوله و احمد معزالدوله پسران بویه دیلمی بودند. این سه برادر ولایات را میان خود تقسیم نمودند و چهارده تن از اولاد و اعقاب آنها هر کدام در قسمتی از ایران و عراق حکومت داشتند. آنان به مناسبت قلمرو حکومت به دیالمه فارس و دیالمه عراق و اهواز و کرمان و دیالمه ری، همدان و اصفهان و دیالمه کردستان موسوم شده اند...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
شازده
شازده
1393/04/09

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی حیات علمی در عهد آل بویه

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
حیات علمی در عهد آل بویه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک