رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
آمریکایی آرام
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 38 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 38 رای
ترجمه دیگر

✔️ کتاب در سال 1955 انتشار یافت. نویسنده، در پی اقامت خود در مالزی و هند و چین، از مشاهدات خود به عنوان خبرنگار جنگی استفاده کرده، ضد امریکایی بودن خویش را در قالب اثری طنزآمیز، بیشتر شبیه مرد سوم تا رمانهای به صبغه «مابعد طبیعی» خود، ابراز می­دارد. وی با طنزی مؤدبانه و سهولت بیانی درخشان، طرز فکر امریکایی را به محاکمه می­کشاند.

یک روزنامه­ نویس انگلیسی به نام فاولر ، که نقش نظاره ­گر آسان­­ طلب و بی ­غم را ایفا می­کند؛ فوئنگ، معشوقه زیبای ویتنامی وی که نه زیاده اهل معنی است و نه زیاده شهوی؛ و آلدن پایل ، جوان امریکایی اهل بوستون که به میدان جنگ کشانیده شده است و رستگاری جهان را به پذیرش نهادهای شگفت دموکراسی امریکایی وابسته می­داند، چهره ­های داستانی اصلی این رمان ­اند.

«آدمی هرگز برای خرابیهایی که به بار آورده چنین انگیزه ­های خوبی نداشته است.» از این­رو، پایل درصدد «بازخرید» فوئنگ برمی­آید و او را از چنگ فاولر به درمی­آورد و با خود به نیوانگلند می­برد. وی که از استقلال زیادی برخوردار است و فقط زیر نفوذ به اصطلاح کارشناسی به نام هاردینگ است، در این تردیدی به دل راه نمی­دهد که، به بهانه پاسداری از ویتنام، کودکانی را قربانی کند. فاولر خود را ناگزیر می­بیند که در مقابل ابتکارات پایل، کسی که جان وی را نجات داده است بایستد و به نابودسازی وی کمک کند. در اینجا، از ورای افشای مانورهای امریکایی‌ها، سر از مسئله مسئولیت فردی درمی­آوریم: فاولر ناچار می­شود کینه خود را به عنوان عاشق معشوق از کف داده بروز دهد، انگیزه­ های خود را بررسی کند، و خلاصه از موضع بی­ طرفانه ­ای که اصل و قاعده زندگی خویش را بر آن ساخته بود، دست بردارد.

رمان با کشف جسد پایل آغاز می­شود و از یادآوری ماجراهای گذشته به فراوانی استفاده می­کند، ولی راوی داستان فاولر است؛ در حالی که همچنان ترتیب ساده زمانی را رعایت می­کند. این اثر، هرچند فاقد بُرد داستان اصل قضیه است، از لحاظ تعادل و سبک نگارش موفقیتی خیره ­کننده شمرده می­شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
1aramesh
1aramesh
1393/03/30

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آمریکایی آرام

تعداد دیدگاه‌ها:
5
[quote='1aramesh']من نمیدونم چرا این کتاب از گزینه ی "دریافت" به "پیش نمایش " تبدیل شد!!!!!
کسی پاسخگو هست؟؟؟؟ [/quote]
دوست گرامی !
کتاب حاضر به علت چاپ مجدد ، دارای حق نشر بوده و بنا بر قانون سایت در تعهد و احترام به قانون حق نشر ، از گذاشتن لینک دریافت معذور هست. این که فرمودین کتاب قبلا دارای لینک بوده ، بله ! کتاب ها قبلا در سایت لینک دانلود داشتن ، اما بعد از بررسی مجدد، قرار بر این شد که فقط کتاب های دارای حق نشر آزاد لینک دریافت داشته باشند. سپاس
من نمیدونم چرا این کتاب از گزینه ی "دریافت" به "پیش نمایش " تبدیل شد!!!!!
کسی پاسخگو هست؟؟؟؟ :-((!)
با سلام من این کتاب را سال 82 خوانده ام خیلی زیبا و شیرین و در عین حال با قلم شیوای استاد فولادوند مترجم محترم از شیوایی دو چندان بر خوردار شده است و متن آن هم خیلی جالب و گیراست واقعآ خواندنش را به همه دوستان چیشنهاد میکنم.موفق باشید .
[quote='simin']با سپاس از آپلود کننده محترم برای گذاشتن کتاب جالب آمریکایی آرام [/quote]
خواهش میکنم . :-)
یک خبر نگار پیرو کار کشته انگلیسی که از طرف روزنامه معتبر دیلی میرور، مامور کسب خبر و جمع آوری اطلاعات نبرد ویتنام است ، اگر چه فقط چند هفته به پایان ماموریت خبری او باقی مانده ولی میل چندانی برای ترک ویتنام ندارد و دلیل این امر نه حس ماجراجویی اوست ، او به یک دختر زیبا و جوان ویتنامی علاقه مند است و تصمیم دارد از همسرش در انگلستان جدا شود و با معشوقه جوان خود ازدواج کند. در این زمان پزشکی آمریکایی وارد صحنه شده و به نوعی رقیب وی محسوب می شود. نویسنده از کش و قوسی که در روابط بین افراد ایجاد می کند ، استفاده کرده تا روح جمعی یک ملت رو در برابر استعمار نشان دهد.
آنچه که برای مرد با تجربه و پخته انگلیسی در پیان داستان سخت تکان دهنده است نه پی بردن به سیاسیتهای کثیف استعمارگران که آگاهی بر ماهیت حقیقی نوکر ویتنامی اش است. یعنی زمانی که پی می برد مرد میانسال و آرام ویتنامی که در طول این 5 سال خدمتش در ویتنام لحظه ای از او جدا نبوده، عضو ارتش انقلابی ویت کنگ است! در این حالت، او خود را مانند مردی احساس می کند که در مقابل آینه ای بخار گرفته به خود و جهان اطراف خود می نگرد و جز تصویری مبهم چیزی نمی بیند.
با سپاس از آپلود کننده محترم برای گذاشتن کتاب جالب آمریکایی آرام
آمریکایی آرام
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک