رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
ضیافت
امتیاز دهید
5 / 4.9
با 128 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.9
با 128 رای
وی‍راس‍ت‍ار و ب‍ازت‍رج‍م‍ان‍ی‌ و پ‍ی‌ن‍وش‍ت‌ از محمداب‍راه‍ی‍م‌ ام‍ی‍ن‍ی‌‌فرد.

در مورد کتاب :
ضیافت، مهمانی یا بزمِ میگساری (به یونانی: Συμπόσιο) یکی از مهمترین رساله‌های افلاطون است. موضوع این رساله عشق است و این اثر مهمترین اثر افلاطون در زمینهٔ عشق می‌باشد. اثر دیگر افلاطون دربارهٔ عشق که با ضیافت هم در پیوند است فدروس می‌باشد. همچنین این رساله پیوندهایی هم با رسالهٔ فیدون دارد.
این رساله از رساله‌های سقراطی افلاطون می‌باشد که در آنها سقراط چهرهٔ اول رویداد می‌باشد. این رساله به گونهٔ روایتی‌است که در بخشی از آن خواننده شاهد گفتگوی بازیگران آن با یکدیگر است. نام این داستان نیز اشاره به مهمانی‌هایی دارد که در یونان باستان برگزار می‌شد و مهمانان پس از خوردن خوراک به نوشیدن باده و گفتگو و بحث پیرامون موضوعی مشخص می‌پرداختند.
تاریخ نگارش این رساله به درستی آشکار نیست ولی از قراین برمی‌آید که پس از سال ۳۸۵ (پیش از میلاد) نوشته‌شده باشد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
omidamrahi
omidamrahi
1393/04/01

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ضیافت

تعداد دیدگاه‌ها:
19

وقتی عاشق و معشوق به‌هم می‌رسند هر یک از آن‌ها اصلی را که مخصوص اوست در نظر دارد؛
یعنی توجه عاشق باید به این باشد که در برابر کسی که او را بهتر و داناتر می‌سازد از هر لحاظ و در هر مورد به خدمت آماده باشد و در عین‌حال عاشق هم بتواند که معشوق را از لحاظ دانش و دیگر موارد فضیلت و قابلیت به پیش ببرد و همه هدف و مقصود معشوق هم باید این باشد که از او کسب دانش و خردورزی بکند.
#افلاطون
از کتاب ضیافت "خطابه‌ی پائوسانیاس در باب عشق"
این کتاب فوق العاده زیباست، با نگاهی روان و ساده به عشق و زیبایی، خوندن این کتاب بارها بارها لذت بخش هست و بشدت توصیه میشه
بسیار از شما سپاسگذارم که این کتاب را برای دانلود قرار دادید.
گفتم بعد از دو سال به این صفحه یه صفایی بدم.
دوستان این کتاب رو یه میلیون بارم بخونید کمه!
کمه!
فقط میتونم بگم تنها چیزی که برایم مونده عشق است و بس.
وقتی این کتاب رو تو لیست علاقه مندی هام می بینم حس میکنم باید بقیه رو حذف کنم.
به راحتی و با اختلاف فوق العاده زیاد، زیباترین رساله افلاطون و درکل بهترین کتابیه که تا به حال خوندم. :-)
با درود بیکرانه بر عاشقان حقیقت و محبت صادقانه شما تا کنون کتابی از افلاطون مطالعه نکرده ام سپاس خودم را با دو بیتی زیر تقدیم میدارم ......... عشق افلاطو نی ام در دل نشست ........گلرخان هم در ضیافت مست مست از خم حکمت بگیری گر تو جام.......علم سقراط آیدت جانا بدست ب....امیر صادقی
موضوع رساله "ضیافت" عشق افلاطونیست؛ عشقی سراسر دادن و ایثار و بدون چشم داشت دریافت. هر کس می خواهد یداند عشق یعنی چه و طعم آن نزد حکما چیست و نیز روح از چه مقوله ایست، باید "ضیافت" ،"فایدون" ، "فدروس" و همچنین "سوانح" احمد غزالی را بخواند.میدانیم که نظر مولانا در این زمینه به نظر نو افلاطونیان نزدیک است.
ضیافت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک