رسته‌ها
راز آفرینش جهان
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 80 رای
نویسنده:
مترجم:
رضا اقصی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 80 رای
این کتاب سومین کتاب از یک مجموعه سه بخشی کیهانشناختی است که بخشهای اول و دوم آن بترتیب تولد و مرگ خورشید و سرگذشت زمین بوده است؛ درحالیکه بخش اول اساساً از مکان خورشید ما در میان ستارگان بحث می کند و بخش دوم جای زمین را در میان سیارات مورد نظر قرار می دهد. این بخش عمدتاً مربوط به جهان به طور کلی است، چندان توجهی به مکان اختصاصی خود ما در پهناوری لایتناهی جهان ندارد؛ بلکه مسایلی اساسی از این قبیل را مورد بحث قرار می دهد: آیا جهان آغازی در زمان داشته است یا نه؟ و آیا پایانی در فضا دارد؟ رویه‌ی معرفی همان است که در دو بخش اول به کار رفته، جز اینکه در این بخش چند عبارت ریاضی، بالأخص در ضمیمه‌ی آخر کتاب، برای خوانندگانی که می توانند ازآن استفاده کنند، آودره شده است. ژرژ گاموف، دانشگاه جورج واشنگتن، نوامبر 1951

THE CREATION OF THE UNIVERSE
by George Gamow.
Copyright 1952 by George Gamow.
Published by The Viking Press, New York.
Tehran 1960
Tehran 1984
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
193
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
mahjoob
mahjoob
1393/01/24

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی راز آفرینش جهان

تعداد دیدگاه‌ها:
18
امختاری گرامی
من فیزیک و ریاضی خوندم و شاید علمم در حدی نباشه که پاسخ شما رو بدم اما
دقت کنید ترجمه دقیق آیه این است : ما انسان را از عصاره ای از گل ساختیم. سپس آن را نطفه ای در قرارگاهی مطمئن قرار دادیم . سپس نطفه را به صورت علقه و علقه را به صورت مضغه - چیزی شبیه گوشت جویده شده - و مضغه را به صورت استخوان هایی در آوردیم و بر آن ها گوشت رویاندیم از آن پس بر آن . بزرگ است خدایی که بهترین خلق کنندگان است.
در نطفه و تبدیل به خون بسته که موردی وجود ندارد اما طبق گفته شما استخوان و گوشت با هم بوجود می آیند و استخوان در این مرحله کمی شبیه غضروف است و ترکیب آن گوشت نرم با این غضروف نرم همان مضغه است. و خداوند هم فرموده پس از آن آفرینش جدیدی آغاز کردیم. یعنی پس از مضغه کم کم استخوان ها سفت تر شده و بعد با گوشت بیشتری پوشانده می شود. این چهارمرحله در رشد جنین در کتاب های زیادی آمده است. حالا شما همانند مسیحیان کاتولیک که انجیل را همان شکلی تفسر می کنند ، می خواهید دقیقا قرآن را همان شکلی تفسیر کنید چیز دیگری است . چون در قرآن همانطور که خداوند فرموده برخی آیات به صورت نمایان عرضه نشده اند و برای تکمیل باید آیات دیگری را هم در نظر گرفت. لطفا کتاب توحید مفضل را بخوانید که بسیار جالب است...
باز هم کتاب زیبا و خاطره انگیز از جورج گاموف فیزیکدان توانا هر چند نظریات بسیاری از این کتاب دیگر قدیمی شده اند چون کیهان شناسی جدید یافته که جهان باز است و با شتاب بیشتری به انبساط خود ادامه می دهد. همچنین قرائن بسیاری اخیرا بر وجود چند کیهان همانند کیهان ما دلالت دارد. منظور از کیهان یعنی همه کهکشان هایی که توسط انفجار بزرگ پدید آمده و قسمت قابل مشاهده کیهان ما - زیرا پشت افق را نمی توانیم ببینیم چون در منطقه شبه مکانی نور قرار دارد - حدود بیست میلیارد کهکشان است این یعنی اگر هر کهکشان اندازه لوبیا باشد با کهکشان ها می توان استادیوم آزادی را لبریز از لوبیا کرد!!! حال فضای خالی بین کهکشان ها جای خود!! برای تجسم فضای خالی بین کهکشان ها همین بس که بگویم اگر ما از اینجا تا ماه را یک ثانیه ای برویم (با سرعت نور) تا نزدیکترین کهکشان یعنی آندرومدا دو میلیون سال راه خواهد بود!! حال حساب کنید در هر کهکشان ده تا دویست میلیارد ستاره مثل خورشید یا بزرگتر یا کوچکتر از آن وجود دارد!!! کیهان اینقدر بزرگ است حال برین ها - یاشامه ها- و برخورد آن ها و کیهان ها بماند!!! باز هم هست ولی در این حوصله نمی گنجد.
هنوز کسی جوابی برا سوال من پیدا نکرده ?!
کوشن این خداپرست های دو آتیشه ?!:D
با سلام
از عزیزانی که اعلام کرده اند قرآن تمام حقایق و اطلاعات رو در بر داره خواهش میکنم به من کمک کنند
شبهه ای برای من به وجود آمده : خداوند در ایه 14 سوره مومنون میگوید : انگاه نطفه را به شکل خون بسته کردیم ,سپس ان را به شکل گوشت جویده شده ساختیم,سپس ان را به شکل استخوان درآوردیم و بعد بر ان استخوان ها گوشت رویاندیم...."
اما اینطورهر زن باردار چه با سواد چه بی سواد , و یا بچه های سوم تجربی که در درس زیست اشنایی دارند میدانند که جنین در یک ماهگی هیچ استخوانی ندارد و بعد از رشد ک دن. این استخوان است که در بدن شکل پیدا میکند نه اینکه گوشت بر استخوانها بروید یعنی این درست نیست که قرآن می‌فرماید ابتدا استخوان شکل میگیرد و بعد از ان گوشت روی استخوان رشد میکند
در زیست شناسی میبینیم که جنین تشکیل میشود و گوشت و اعصاب رشد میکند و بعدا استخوان ها شکل میگیرند اگه باور ندارید خودتون تحقیق کنید ....
چطور این تناقض قرآن با واقعیت رو هضم کنم خیلی برام در واق سخته ...!
بهترین علم بعد از فلسفه است(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)
دوستان برای شناختن راز آفرینش جهان پیشنهاد میکنم کتاب تبیین جهان و انسان رو دانلود و مطالعه کنید
[quote='amirghorbani']. اگر ناظر گرامی لطف کند و این لینک را پاک نکند ممنون می شوم چون لینک کتاب نمی باشد بلکه لینک یک مستند می باشد با نام THE CASE FOR A CREATOR به کارگردانی Lee Strobel ؛ که مستند بسیار زیبایی می باشد امیدوارم دوستانی که اینترنت پرسرعت دارند این مستند زیبا را دانلود کرده و ببیند .
[/quote]
جناب قربانی ! فقط لینک هایی مشمول حذف قرار می گیرند که لینک دانلود کتاب و یا معرفی و تبلیغ وبلاگ و سایت های دیگر باشند. موید باشید.
یکی از زیبا ترین علوم همین کیهان شناسی می باشد ، به نظر من اشارات مستمر قرآن کریم به طبیعت ( کوه ، شب و روز ، لانه عنکبوت ، گاو ، زنبور عسل و .... ) ما را بیش از پیش دعوت به مطالعه طبیعت می کند در هیچ جای قرآن ما را دعوت به خواندن فلسفه و ... نمی کند اما دعوت قرآن به مطالعه طبیعت می باشد ، دعوت به علم می باشد . دوستان در همین علم کیهان شناسی اثبات شده ( آن هم تجربی نه به صورت نظری ) کائنات از عدم به وجود آمده حتی بدبین ترین کیهان شناسان نیز این مسئله را قبول دارند و می گویند تنها چیزی که می توانسته باعث ایجاد کائنات شود چیزی می باشد که در مکان و زمان نگنجد این نکته فکر کنم خیلی شباهت به توحید دارد که می گوید خداوند در مکان و زمان نمی گنجد و همه جا هست . دوستان هر چقدر بیشتر در علم کندوکاش کنید می بینید که چه طور قدرت خداوند آشکار می شود . اگر ناظر گرامی لطف کند و این لینک را پاک نکند ممنون می شوم چون لینک کتاب نمی باشد بلکه لینک یک مستند می باشد با نام THE CASE FOR A CREATOR به کارگردانی Lee Strobel ؛ که مستند بسیار زیبایی می باشد امیدوارم دوستانی که اینترنت پرسرعت دارند این مستند زیبا را دانلود کرده و ببیند .
http://www.mostanadnegar.com/Documentary/113
راز آفرینش جهان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک