رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

تاریخ مختصر تحول تعلیم و تربیت در اسلام و ایران

تاریخ مختصر تحول تعلیم و تربیت در اسلام و ایران
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 49 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 49 رای
کتاب حاضر، مطالبي است درباره تاريخ تحول تعليم و تربيت در ايران، قبل و بعد از اسلام، دوره هاي اسلامي، تمدنهاي همسايه ايران و سرزمينهاي اسلامي که به طور اختصار مي تواند مورد استفاده دانشجويان رشته هاي علوم تربيتي و تربيت معلم و ديگر علاقه مندان قرار گيرد. براي استفاده از مطالب مفصل تر، مي توان به کتاب تاريخ آموزش و پرورش اسلام و ايران نوشته نگارنده مراجعه کرد. ضمناً منابع مورد ارجاع در هر بخش هم، براي پويندگان و پژوهشگران، در اين راستا مي تواند کمک مؤثري باشد.

ار متن کتاب:
فرآیند تعلیم و تعلم در کشور ما به دو دوره متفاوت تقسیم می شود: دوره قبل از اسلام و دوره بعد از آن در هر دو دوره کشور ما دارای جریانی متفاوت در امر آموزش و پرورش بوده است که دانستن هر دو برای ما حائز اهمیت است. زیرا ما ایرانی هستیم و مسلمان هر دو تمدن شخصیت کنونی ما را ساخته اند که با دیگر اقوام و ملل مسلمان متمایز است در هر دو دوره در کشور ما مدرسه وجود داشته ولی با دو هدف جداگانه و با روش و محتوائی جداگانه که باید مورد مطالعه قرار گیرد.
در کشورهای دیگر هم فرآیند تعلیم و تعلم به شکلی دیگر در جریان بوده است که دانستن آن هم برای ما حائز اهمیت است زیرا ملتها و کشورها بدون ارتباط با همدیگر نمی توانند به تنهائی مشکلات خود از جمله فرهنگ و تمدن و مسائل مربوط به آنها را حل نمایند در هر یک از سرزمینهای دنیای قدیم، تعلیم و تربیت دارای ویژگیهائی بوده که با دیگر مکانها تفاوت داشته است. بنابراین در هر سرزمین و یا در هر دوره باید وضع اجتماعی ،سیاسی فرهنگی و اقتصادی آن سرزمین و یا آن دوره را مطالعه کرد و سپس باید هدف آنها را از تعلیم و تربیت مشخص نمود که برای چه منظوری آنان به بچه های خود آموزش میدادند و یا بهتر گفته شود، مایل بودند چه افرادی را بسازند و یا افراد تربیت شده کشورشان دارای چه ویژگی هائی باشند...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1393/03/14
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ مختصر تحول تعلیم و تربیت در اسلام و ایران

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
تاریخ مختصر تحول تعلیم و تربیت در اسلام و ایران
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک