رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

سفرنامه سیف الدوله معروف به سفرنامه مکه

سفرنامه سیف الدوله معروف به سفرنامه مکه
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 47 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 47 رای
سلطان محمد سیف الدوله از شاهزادگان قاجار و از فرزندان فتحعلی شاه است. وی در سال ۱۲۷۹ هجری تصمیم به زیارت کعبه گرفت و از تهران، از راه دشت، دریای خزر، تفلیس استانبول به مکه رفت و پس از انجام فریضه حج، از راه عراق و جنوب به تهران بازگشت. سیف الدوله به اوضاع جغرافیایی، وضع سیاسی و اخلاقی و اجتماعی مردم در شهرهای مسیر توجه داشته است. کتاب سفرنامه، حاوی خاطرات بعد از سفر حج او نیز هست.
علت نامگذاری کتاب به «سفرنامه مکه» آن است که تصمیم اولیه او سفر مکه بوده و نیز ارزش معنوی این قسمت از سفر در نامگذاری کتاب موثر بوده است.
این کتاب، تحت عنوان سفرنامه مکه در فهرست نسخ خطی کتابخانه ملی ایران مضبوط است . نویسنده سفر خود را از تهران به قصد زیارت مکه آغاز کرده اما پس از پایان مراسم حج، به عراق رفت و در آنجا به زیارت عتبات مشغول گردید. سپس به ایران بازگشت و همچنان به سفر خود ادامه داد و...
کتاب حاضر حاوی نکات دقیق جغرافیایی، تاریخی و سیاسی و اجتماعی است. نویسنده هر آنچه را که لازم و سودمند می دانسته و برای آنها از نظر اجتماعی اهمیت قائل بوده بیان کرده است.

فهرست:
آغاز مسافرت ، حرکت از تهران، ورود به جده، مکه، بنای کعبه، مقام ابراهیم، حرکت از مکه، وادی فاطمه، وضع حرم رسول (ص) ضریح حضرت رسول(ص)، وضع داخل مسجد، مسجد قبا و ذوقبلتین و حرکت از مدینه و منازل میان راه، ناقه صالح، خربزه ابوجهل، قدمگاه رسول (ص)، اوضاع کلی شام، وضع آب، وضع بناها، نرخ اجناس و ...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
simin
simin
1393/02/15

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سفرنامه سیف الدوله معروف به سفرنامه مکه

تعداد دیدگاه‌ها:
1
سفرنامه سیف الدوله معروف به سفرنامه مکه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک